مدت هاست واتساپ متن مکاتبات کاربران را به فیس بوک منتقل می کند + جزئیات

© Sputnik / Natalya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مدت هاست واتساپ متن مکاتبات کاربران را به فیس بوک منتقل می کند + جزئیات
مدت هاست واتساپ متن مکاتبات کاربران را به فیس بوک منتقل می کند + جزئیات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
ایگور بدروف، کارشناس روس اعلام کرد مدت هاست پیام رسان واتساپ تمام داده های کاربران خود از جمله مکاتبات، عکس ها ، موقعیت مکانی و اطلاعات تلفن ها را به فیس بوک که متعلق به آن است، ارسال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، سیاست جدید حفظ حریم خصوصی واتساپ از تاریخ 15 مه اجرایی  می شود. داده های ثبت حساب کاربری ، داده های مربوط به معاملات ، استفاده از خدمات  از جمله تعامل با سایر خدمات این شرکت، اطلاعات مربوط به دستگاه های تلفن همراه و آدرس IP به شرکت مادر اصلی یعنی فیسبوک منتقل می شود.

 واتساپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
حذف بخشی از حساب کاربری در واتساپ

برای کسانی که توافق نامه جدید کاربری را قبول نکرده اند ، حساب کاربری بلافاصله پاک نمی شود اما چنین کاربرانی فقط قادر به دریافت تماس های دریافتی و د اعلان ها هستند و خواندن و ارسال پیام از دسترس آنها خارج می شود.

بیدروف گفت: "اولین چیزی که باید گفت این است که واتساپ از چند سال قبل متعلق به فیسبوک است یعنی تمام اطلاعاتی که شرکت در این تغییرات اعلام می شود مدتهاست که منتقل شده است."

وی توضیح داد که همه اینها برای افزایش تعداد کاربران تجزیه و تحلیل شده انجام می شود. "پوشیده  نیست که هرچه بیشترداده ها توسط اکوسیستم خدمات موجود در فیسبوک مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، این سرویس ها می توانند تبلیغات دقیق ، موثر و گرانتری به مشتریان خود ارائه دهند. یعنی خود هدف این استاست. شرکت فیسبوک  از طریق چنین تبلیغاتی درآمد  به دست می آورد.

این کارشناس گفت:"کاربران باید بدانند که هیچگونه حریم خصوصی وجود ندارد. تمام اطلاعات موجود در مورد آنها به فیسبوک می رود. این داده های دستگاه ها ، تلفن ها ، محتوای مکاتبات و مکالمات آنها ، عکس ها ، تماس ها ،و حرکات آنها است. همه این موارد تجزیه و تحلیل و به منظور تلاش برای فروش دقیقاً همان چیزی که ظاهراً به آن نیاز داریم ، به تبلیغ کنندگان واگذار می شود".

به نظر وی ، قطعاً تعداد کاربران پیام رسان کاهش خواهد یافت. بیدروف گفت: "اکنون مردم دوست دارند نامه نگاری های خود را ایمن ببینند و این تنها می تواند با ایجاد راه حل  مبتنی بر عدم  افشای داده ها حاصل شود".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала