فاجعه برای هر چهار کشور جهان به زودی اتفاق می افتد

CC0 / Pixabay / فاجعه برای هر چهار کشور جهان به زودی اتفاق می افتد
فاجعه برای هر چهار کشور جهان به زودی اتفاق می افتد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
25 درصد از شهرهای کره زمین فاقد امکانات لازم برای دفاع در برابر آسیب های تغییر اقلیم است.

به گزارش اسپوتنیک، گاردین با استناد به مطالعه انجام شده توسط پروژه بین المللی افشای گاز گلخانه ای اعلام نمود که 25 درصد از شهرهای کره زمین فاقد امکانات لازم برای دفاع در برابر آسیب های تغییر اقلیم است، گرم شدن زمین یکی از این موارد است.

گرم شدن کره زمین؛ برندگان و قربانیان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
گزارش و تحلیل
گرم شدن کره زمین؛ برندگان و قربانیان

مناطق کلانشهرها به طور فزاینده ای با مشکلات ناشی از گرم شدن کره زمین مواجه هستند. این کارشناسان 800 شهرک بزرگ را بررسی کردند و دریافتند که 43 درصد از این شهرها، برنامه ای برای مقابله با بحران آب و هوا ندارند. یک چهارم شهرها حتی پول کافی برای برنامه های زیست محیطی ندارند و بسیاری از آنها به بودجه ای از بودجه دولت اعتماد می کنند: به عنوان مثال ریودوژانیرو ، آمریکن کلمبوس و ساوتند انگلیسی که این بودجه برای دفاع از محیط زیست بسیار ناچیز است.

به گفته نویسندگان این مطالعه، سال گذشته 422 شهر دارای 1142 پروژه برای انطباق با بحران آب و هوا فعالیت هایی را انجام داده اند،  برای اجرای این طرح ها حدود 72 میلیارد دلار هزینه شده بود، اما برنامه ها بودجه ای دریافت نكرده اند. برخی از کشورها با نصب منابع انرژی تجدیدپذیر شروع به ذخیره انرژی کردند، اما مزایای سازگاری با شرایط شدید آب و هوایی برای آنها کاملاً روشن نیست.

در عین حال، کارشناسان چندین ابرشهر که به خوبی با تغییرات آب و هوا سازگار است: به ویژه  لندن، بریستول، لس آنجلس و آتن را مورد مطالعه قرار دادند. به عنوان مثال در پایتخت یونان، پشت بام ها و درختان کاشته می شود تا خیابان های بیش از حد گرم نشود. و در بریستول، سیستم های دفاعی وسیع در برابر سیلاب ساخته می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала