ایران چهارمین تولیدکننده نفت در اوپک شد

© REUTERS / Heinz-Peter Bader/File Photoایران چهارمین تولیدکننده نفت در اوپک شد
ایران چهارمین تولیدکننده نفت در اوپک شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
اشتراک
تولید نفت خام ایران در ماه آوریل (فروردین‌ماه - اردیبهشت‌ماه) با افزایش ۷۳ هزار بشکه‌ای به ۲ میلیون و ۳۹۳ هزار بشکه رسید و به این ترتیب، ایران در جایگاه چهارمین تولیدکننده اوپک قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد گزارش ماه مه اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان براساس گزارش منابع ثانویه در ماه آوریل ۲۵ میلیون و ۸۳ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۲۶ هزار بشکه بیشتر از ۲۵ میلیون و ۵۷ هزار بشکه ماه مارس است.

آخرین وضعیت بازار نفت در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
آخرین وضعیت بازار نفت در جهان

بر اساس گزارش ماه مه اوپک پس از عربستان با تولید روزانه ۸ میلیون و ۱۳۲ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۲ میلیون و ۶۱۴ هزار بشکه ایران در جایگاه چهارمین تولیدکننده این سازمان قرار گرفته است.

تولید نفت خام ونزوئلا و لیبی در ماه آوریل به ترتیب ۸۱ هزار و ۶۷ هزار بشکه در روز کاهش یافت که بیشترین کاهش تولید در این اعضا بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران براساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه آوریل نسبت به ماه مارس یک دلار و ۳۰ سنت برابر با ۲ درصد کاهش یافت. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه آوریل ۶۳ دلار ثبت شد، در حالی که در ماه مارس هر بشکه ۶۴ دلار و ۳۰ سنت بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه آوریل با کاهش بیش از یک درصدی

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала