اظهارات ظریف پس از دیدار با وزیر امور خارجه سوریه + ویدئو و عکس

© AFP 2023 / Behrouz Mehriاظهارات ظریف پس از دیدار با وزیر امور خارجه سوریه
اظهارات ظریف پس از دیدار با وزیر امور خارجه سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
اشتراک
امروز محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران برای تبادل نظر درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای و بررسی آخرین تحولات در اسرائیل و نوار غزه در راس هیاتی عازم سوریه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، ظریف در این سفر علاوه بر دیدار و تبادل نظر با مقامات بلند پایه دولت سوریه با رهبران گروه های فلسطینی مقیم سوریه نیز دیدار و آخرین وضعیت تحولات در سرزمین های اشغالی فلسطینی را مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد داد.

محمد جواد ظریف پس از دیدار با وزیر امور خارجه سوریه چنین گفت:

آقای ظریف پس از دیدار با وزیر امور خارجه سوریه در جمع خبرنگاران گفت: از دولت و مردم سوریه برای مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه‌شان تشکر می‌کنم. همچنین پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر را به مردم این کشور تبریک عرض می‌کنم.

وزیر امورخارجه ایران با اشاره به دیدارها و رایزنی‌های خود با رییس‌جمهوری و وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: امروز در دیداری که با بشار اسد و همچنین فیصل مقداد داشتم، موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی را مورد بررسی قرار دادیم. اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشترک دو کشور است که اعتقاد داریم که برای صلح، امنیت و صلح، ثبات و پیشرفت سوریه اهمیت زیادی دارد.

ظریف افزود: آمادگی داریم به عنوان ناظرین این انتخابات حضور داشته باشیم و امیدواریم مردم سوریه با حضورشان آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند.

ظریف با اشاره به حوادث روزهای اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطینی تصریح کرد: همچنین در این دیدارها،در مورد وضعیت قدس شریف و فلسطین، شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی در کنار جنایات این رژیم و حمایت جامعه بین‌المللی از مردم فلسطین صحبت کردیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала