اردوغان از ضرورت اعزام نیروهای بین‌المللی برای محافظت از فلسطینی‌ها سخن گفت

© REUTERS / Bernadett Szaboاردوغان از ضرورت اعزام نیروهای بین‌المللی برای محافظت از فلسطینی‌ها سخن گفت
اردوغان از ضرورت اعزام نیروهای بین‌المللی برای محافظت از فلسطینی‌ها سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
اشتراک
اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تحولات فلسطین و شرایط تحویل واکسن اسپوتنیک وی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود تأکید کرد که نمایش یک موضع مشترک از ترکیه و روسیه در قبال شرایط کنونی در سرزمین‌های فلسطینی از اهمیت زیادی برخوردار است.

خرابی و آتش سوزی، پیامدهای حملات هوایی در اسرائیل و غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
چندرسانه ای
خرابی و آتش سوزی، پیامدهای حملات هوایی در اسرائیل و غزه

ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای گفت: اردوغان گفت که جامعه جهانی باید یک درس بازدارندگی قوی به اسرائیل بدهد.

او خاطرنشان کرد که آنکارا و مسکو در مورد وقایع اورشلیم  دیدگاه مشترک دارند.

در ادامه بیانیه آمده است: رئیس جمهوری اردوغان تأکید کرد که برای جلوگیری از تشدید بحران، دخالت شورای امنیت سازمان ملل و ارسال سیگنال‌های قاطع و روشن به اسرائیل برای جلوگیری از حملات مهم است."

اردوغان در گفت‌وگو با پوتین اعلام کرد که لازم است طرح اعزام نیروهای حفاظت بین‌المللی به منطقه برای محافظت از غیرنظامیان فلسطینی مورد بررسی قرار بگیرد.

کرملین نیز با تایید این گفتوگوی تلفنی در بیانیه‌ای گفت: تبادل نظر اساسی در رابطه با وخیم تر شدن اوضاع در بیت المقدس شرقی انجام شد. نگرانی جدی در مورد ادامه درگیری ها ، افزایش تعداد کشته و زخمی ها ابراز شد. ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان از دو طرف خواستند در جهت کاهش تنش ها و حل مسالمت آمیز مسائل اقدام کنند .

روسای جمهور دو کشور همچنین خاطر نشان کردند که موضع اصلی مسکو و آنکارا این است که درگیری اسرائیل و فلسطین باید بر اساس موازین بین المللی حل شود.

در بیانیه کرملین آمده است: موضع اصولی روسیه و ترکیه در حمایت از راه حل دو کشوری برای درگیری فلسطین و اسرائیل بر اساس موازین حقوقی بین المللی کاملاً شناخته شده است ؛همچنین بر نقش ویژه کمیته چهار جانبه بین‌المللی (روسیه ، اتحادیه اروپا ، سازمان ملل) ، در تسهیل روند مذاکره تاکید شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала