۲ کشته و بیش از ۶۰ زخمی در حملات موشکی به اسرائیل

© REUTERS / Amir Cohen۲ کشته و بیش از ۶۰ زخمی در حملات موشکی به اسرائیل
۲ کشته و بیش از ۶۰ زخمی در حملات موشکی به اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
رادیو ارتش اسرائیل، سه‌ شنبه اعلام کردند: تعداد تلفات "بزرگترین" حمله موشکی گردان‌ های القدس و القسام به اسرائیل به دو کشته و بیش از ۶۰ زخمی رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های اسرائیلی، رادیو و شبکه ۱۳ اسرائیل از کشته شدن دو شهرک نشین در اثر حمله موشکی در عسقلان و زخمی شدن بیش از ۶۰ تن در حملات موشکی به دو شهر عسقلان و آشدود خبر دادند که ۲۰ نفر آنها به بیمارستان برزیلای منتقل شدند.

دور جدید حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
دور جدید حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: دست‌ کم هشت حمله به منازل و تاسیسات در آشدود و عسقلان در نتیجه شلیک موشک‌ ها صورت گرفت که ویرانی را در مسیرها بر جای گذاشت، خساراتی را به خودروها وارد کرد و موجب آتش سوزی‌ هایی شد.

به نوشته این روزنامه، عسقلان واقع در جنوب اسرائیل اولین مورد کشته‌ های اسرائیلی در عملیات "نگهبان دیوارها" را که اسرائیلی‌ ها روی عملیات خود در غزه گذاشته‌ اند، ثبت کرد.

همچنین در این رابطه گردان‌ های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: موشک‌ هایی که با آن عسقلان را هدف گرفتیم و منجر به کشته شدن دو اسرائیلی‌ شد از نوع "بدر ۳" بود.

گردان‌ های القدس افزود: این موشک‌ ها از قدرت ویران‌ کنندگی بسیار برخودار هستند.

جنبش حماس نیز اعلام کرد: ۱۳۷ موشک را در عرض پنج دقیقه به عسقلان و آشدود و شهرک‌ های اطراف آن در منطقه هم‌ جوار غزه معروف به "غلاف غزه" شلیک کرد.

سایت‌ های شهرک‌ نشینان نیز به شلیک ده‌ ها موشک به عسقلان و آشدود اذعان کردند.

خبرنگار شبکه ۱۳ اسرائیل درباره وضعیت عسقلان گفت: وارد عسقلان شدم از وحشت آنچه می‌ دیدم گریه‌ ام گرفت. باور نمی‌ کردم خودروها در آتش می‌ سوزند و دود از هر خانه‌ ای به هوا بلند شده و شهر عسقلان تبدیل به "شهر رعب و وحشت" شده است.

رادیو ارتش اسرائیل نیز مدعی شد: یک موشک به بیمارستان برزیلای در عسقلان اصابت و خساراتی را به آن وارد کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ های اسرائیل همچنان آژیرهای خطر در شهرهای عسقلان، زکیم، ایاد مردخای و کرمیا به صدا درآمده‌ اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала