ایرانی ها تا به امروز ۱ میلیون و ۸۸۲ هزار دوز واکسن زده اند

CC BY 4.0 / Hamed Malekpour / Tasnim News Agency / (cropped image)۱ میلیون و ۸۸۲ هزار دوز تا به امروز ایرانی ها واکسن زده اند
۱ میلیون و ۸۸۲ هزار دوز تا به امروز ایرانی ها واکسن زده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۸۲ هزار دوز واکسن در ایران تزریق شده است.

به گزارش اسپوتنیک، تاکنون یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۵۸۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند.

نمکی: از ویروس کرونای آفریقایی می ترسم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
نمکی: از ویروس کرونای آفریقایی می ترسم

بر همین اساس، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۲۵ دوز رسید.

این در حالی است که به گفته علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا تا روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت به پایان می‌رسد و به دنبال آن واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا و بعد ۷۰ سال به بالا آغاز خواهد شد.

در همین حال، در فاز سه واکسیناسیون، نیروهای مسلح، پلیس، آتش نشانی، معلمان، اساتید دانشگاهی، زندان‌ها و محافظین زندان‌ها، رانندگان تاکسی و رانندگان اتوبوس که حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند، قرار دارند.

وی تاکید کرد: این افراد فارغ از محدودیت گروه بندی سنی برای واکسیناسیون هستند.

جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، با بیان اینکه حدود یک میلیون و صد هزار نفر در کشور بالای ۸۰ سال هستند، گفت: واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال موجود است و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: برای واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا منتظر ورود واکسن هستیم و به محض ورود واکسن، تزریق برای این گروه سنی آغاز خواهد شد.

تبریزی با بیان اینکه حدود ۸۴۰ هزار نفر بالای ۷۵ سال و تا ۸۰ سال داریم و یک هفته برای واکسیناسیون این افراد زمان در نظر گرفتیم، گفت: دو روز اول پیامک می‌زنیم به این افراد و بعد از آن درخواست می‌کنیم افرادی که برای آن‌ها پیامک ارسال نشده به پایگاه اینترنتی (www.salamat.gov.ir) مراجعه و ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام دو روز بعد برای آن‌ها پیامک ارسال می‌شود و زمان و مکان واکسیناسیونشان اعلام خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала