کشف جدید دانشمندان در درمان موثر چاقی

© Fotolia / Sentelloکشف جدید دانشمندان در درمان موثر چاقی
کشف جدید دانشمندان در درمان موثر چاقی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
دانشمندان استرالیایی از موسسه تحقیقات پزشکی هاروان به همراه همكارانش از چین و كانادا روش جدیدی را برای درمان چاقی شناسایی كرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در در مجله Nature Communications، متخصصان دریافته اند كه مسدود كردن یك گیرنده خاص در بافت چربی به روشی خاص بر روند متابولیسم بدن تأثیر می گذارد. بنابراین، بدن شروع به صرف چربی جمع شده می کند و از آن برای تولید انرژی و تنظیم مجدد حرارت استفاده می کند، در نتیجه شخص چاق نمی شود.

دانشمندان روشی را کشف کردند که به شما امکان می دهد مستقیم بر بافت چربی تأثیر بگذارید.

به این شایعه غلط درباره لاغری توجه نکنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
به این شایعه غلط درباره لاغری توجه نکنید

این روش برای درمان چاقی ایمن تر و موثرتر از روش سرکوب کردن اشتها است که در حال حاضر به طور گسترده استفاده می شود. متخصصان می گویند، داروهایی که گرسنگی را از بین می برند بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارند و همچنین عوارض جانبی زیادی دارند.

دانشمندان آنالیزهای نمونه برداری از بافت چربی افراد چاق را بررسی کردند. در نتیجه، متخصصان نتیجه گرفتند که مسدود کردن گیرنده برای مولکول نوروپپتید Y1 - NPY ، که در صرفه جویی در انرژی در شرایط کمبود تغذیه نقش دارد، بسیار موثر است و از افزایش وزن جلوگیری می کند.

در این مقاله آمده است: "در مطالعه انجام شده، ما دریافتیم که موشهایی که به آنها BIBO3304 تزریق شده است و موجب مسودو کردن گیرنده مولکول نوروپيتيد می شود، در طی هفت هفته 40٪ وزن کمتری نسبت به موشهای معمولی با رژیم مشابه داشتند."

وی توضیح داد كه متخصصان این روش را بر روی سلولهای چربی انسان آزمایش كرده و نتایج مشابه نتایج مشابه در موش ها را یافته اند. سلول ها شروع به تغییر کارایی بیشتر در تولید گرما کردند که منجر به کاهش وزن نیز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала