چرخش ۱۴ ماهه بطری‌ شراب به دور زمین +ویدئو، عکس

© Fotolia / Karandaevنظر ماکرون درباره شراب
نظر ماکرون درباره شراب  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
یک بطری شراب فرانسوی که بیش از یک سال به دور زمین چرخیده است، به قیمت یک میلیون دلار فروخته می شود!

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام خبرگزاری‌ها درباره یک بطری شراب فرانسوی که بیش از یک سال در ایستگاه فضایی بین المللی به دور کره زمین چرخیده است، برای فروش به قیمت یک میلیون دلار عرضه خواهد شد. بنگاه کریستیز قیمت این بطری شراب «پتروس» (Pétrus) را که در منطقه بوردو در غرب فرانسه تهیه شده و یکی از گران قیمت‌ترین شراب‌های جهان است یک میلیون دلار تخمین زده است و قرار است همراه با این بطری یک دربازکن که از شهاب سنگ ساخته شده و نیز یک بطری شراب مشابه عرضه شود تا خریدار آن بتواند مزه شرابی را که از فضا به زمین برگشته است با مزه شراب معمولی مقایسه کند. این بطری یکی از ۱۲ بطری شرابی است که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شد. این بطری‌ها در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ پس از طی حدود ۳۰۰ میلیون کیلومتر در شرایطی بدون نیروی جاذبه به زمین بازگردانده شدند.

دانشمندان به بررسی این ۱۲ بطری پرداختند و گروهی از شراب شناسان نیز در ماه مارس، مزه این شراب را با شراب مشابهی که در این مدت در کره زمین نگهداری شده بود، مقایسه کردند. سه بطری از این ۱۲ بطری برای آزمایش مزه آن در اختیار شراب شناسان قرار گرفته است. هشت بطری نیز قرار است برای بررسی‌های بیشتر در آینده، نگهداری شوند. به این ترتیب بطری شرابی که از سوی بنگاه کریستیز قیمت گذاری شده است تنها بطری به فروش گذاشته شده خواهد بود.

کاربران از این شراب با نام شراب فضایی یاد می‌کنند و عنوان می‌کنند که همیشه برای خرج کردن ثروت های کلان، بهانه های مسخره‌ای وجود دارد. این کاربران معتقدند شراب نباید زیاد تکان بخورد حال آنکه این بطری ۱۴ ماه به دور زمین چرخیده و در حالیکه اثر و ارزش خود را از دست داده، قیمت چند برابری پیدا کرده است. برخی از کاربران نیز این اتفاق را حماقت انسان عنوان می‌کنند و بر این باورند این شراب همانند شراب‌های دیگر است و هیچ فرقی با بقیه ندارد اما گروهی از کاربران در مقابل، عنوان کردند که دوست دارند این شراب را تست کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала