پیام شفاهی پادشاه اردن به ولیعهد امارات

© AFP 2023 / Thomas Coexپیام شفاهی پادشاه اردن به ولیعهد امارات
پیام شفاهی پادشاه اردن به ولیعهد امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
نخست‌ وزیر اردن با ولیعهد ابوظبی درباره رخدادهای اخیر قدس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، صفحه رسمی بشر الخصاونه نخست‌ وزیر اردن، در فیسبوک با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد که وی با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در امارات دیدار و گفتگو کرد.

اردن به اسرائیل هشدار می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2021
اردن به اسرائیل هشدار می دهد

طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره راه‌ های توسعه روابط میان دو کشور و رخدادهای اخیر قدس گفتگو کردند و نخست‌ وزیر اردن پیام شفاهی عبد الله دوم پادشاه کشورش، را به ولیعهد ابوظبی منتقل کرد.

در این بیانیه اشاره شده است که نخست‌ وزیر اردن با محمد بن زاید به گفتگو درباره تلاش‌ های امان در چارچوب تولیت این کشور اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس برای مقابله با حملات اسرائیل و اقدامات مغایر با قوانین بین‌ المللی پرداختند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این اقدامات با هدف تغییر وضعیت قانونی، تاریخی و جمعیتی قدس انجام می‌ شود و این مسئله نقض صریح قانون بین‌ الملل و قطعنامه‌ های بین‌ المللی است و تهدیدی برای ثبات منطقه به شمار می‌رود.

طبق این بیانیه، محمد بن زاید نیز در جریان این دیدار بر حمایت امارات از تلاش های اردن در راستای تولیت بر اماکن مقدس و اسلامی قدس تاکید کرد.

محمد بن زاید آل نهیان تاکید کرد: تمامی اشکال خشونت و نفرت‌ ورزی که با ارزش‌ های انسانی تناقض دارند محکوم هستند.

آل نهیان در ادامه بر اهمیت پایان یافتن حملات و اقداماتی که به استمرار تنش و خفقان در این شهر مقدس منجر می‌ شوند و نیز لزوم توقف هرگونه اقدامی در هتک حرمت مسجد الاقصی تاکید کرد.

امارات پیشتر از اسرائیل خواسته بود تنش‌ ها در مسجد الاقصی و محله شیخ جراح را کاهش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала