هفت راه برای کاهش سرعت پیری مغز

© Depositphotos.com / Andreusهفت راه برای کاهش سرعت پیری مغز
هفت راه برای کاهش سرعت پیری مغز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
دانشمندان سوئدی هفت روش برای کاهش سرعت پیری مغز را اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Svenska Dagbladet، مگنوس لیندوال، استاد روانشناسی بهداشت در دانشگاه گوتنبرگ توضیح داد: با افزایش سن، رفتار به طور فزاینده ای بر مغز تأثیر می گذارد.

این متخصص گفت: معمولاً سه نوع تحریک مغید برای مغز وجود دارد: تحریک جسمی، تحریک شناختی و تحریک اجتماعی.

به منظور کند کردن روند پیری، اولین قدم حرکت بیشتر است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد سبک زندگی بی تحرک باعث افزایش و تکثیر التهاب در بدن می شود و همچنین خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد. علاوه بر این، خواب خوب و سالم برای طولانی شدن عمر مغز ضروری است. رژیم غذایی همچنین بر عملکرد سلول های عصبی و توانایی مغز در ایجاد سلول های جدید تأثیر می گذارد. رژیم غذایی مناسب باید شامل بسیاری از سبزیجات، انواع توت ها، میوه ها، حبوبات، مغزها، مرکبات، روغن زیتون و ماهی باشد و سعی کنید وزن اضافی نداشته باشید.

دانشمندان اضافه می کنند که مراقبت از میکرو فلورای خوب روده مهم است. بنابراین، 90 درصد هورمون سروتونین که برای سلامت روان بسیار مهم است در این اندام و فقط 10 درصد در مغز تولید می شود. شما باید فیبر بیشتری بخورید و محصولات متنوع بیشتری مصرف کنید.

احساس خوب تأثیر مثبتی بر سلامت مغز دارد. مانند روابط با عزیزان، فعالیت فردی، معنا و هدف داشتن زندگی. همچنین لازم است همیشه چیزهای جدیدی یاد بگیریم، زیرا فعالیت هایی که برای نتیجه خوب به تمرکز و تمرین نیاز دارند تشکیل سلول های جدید مغز را تحریک می کنند.

پیش از این گروهی از دانشمندان انستیتوی ملی سرطان و انستیتوی پیری (ایالات متحده آمریکا) دریافته بودند که رسیدن به حد نرمال قدم زدن در هر روز باعث بهبود سلامتی و طولانی شدن عمر می شود. مشخص شد که کسانی که روزانه هشت هزار قدم می پیمایند عوامل مرگ در آنها 51 درصد کاهش می یابد و کسانی که روزانه 12 هزار قدم راه می روند 65 درصد کاهش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала