تجهیزات محرمانه به آمریکا ارسال خواهند شد

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Patrol in Afghanistan خروج آمریکا از افغانستان
 خروج آمریکا از افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
چرا آمریکا با خروج از افغانستان، تجهیزات نظامی خود را منهدم می کند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «آسوشیتدپرس»، آمریکائیان با خروج از افغانستان به انهدام عامدانه تجهیزات نظامی ادامه می دهند. چندی پیش فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که تاکنون ۶۰ هواپیمای ترابری C-۱۷ پر از تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده‌اند و تا کنون ۱۳۰۰ قطعه تجهیزات دیگر نیز منهدم شده‌اند.

بخش اعظم تجهیزات محرمانه به آمریکا بازگردانده خواهند شد. در عین حال، بعضی از تجهیزات نظامی، بالگردها، وسایل نقلیه نشامی و مهمات جنگی و تجهیزات  و تعدادی از پایگاه های نظامی به افغانستان داده خواهند شد.

یک ایرانی در آمریکا به توطئه برای دستیابی به فناوری مخفی نظامی متهم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2021
یک ایرانی در آمریکا به توطئه برای دستیابی به فناوری مخفی نظامی متهم شد

آن تجهیزاتی که قابل تعمیر نباشند و یا نمی توان آن ها را به آمریکا برگرداند، نابود خواهند شد. این کار برای آن انجام می شود که این تسلیحات به دست تروریست های در حال جنگ با افغانستان نیفتد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا کنون 1300 قطعه تجهیزات نظامی منهدم شده‌اند. تاکنون چیزی بین 2-6 درصد از کل روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

گفتنی است که در دوهه اخیر حدود 700 پایگاه کوچک و بزرگ نظامی توسط آمریکا در افغانستان ساخته شده است که بسیاری از آنها را نیروهای آمریکایی پس از واگذاری یا خروج، تخریب کرده‌اند.

امریکایی‌ها‌ بر مبنای پیمان‌های استراتژیک و امنیتی مکلف به تحویل تجهیزات جنگی خود قبل از خروج به نیروهای امنیتی افغانستان می‌باشند، اما اکنون نیروهای امریکایی در برخی از ولایت‌های این کشور دست به نابودی تجهیزات خود زده‌اند و بخشی دیگر از این تجهیزات را نیز به پاکستان تحویل داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала