نمکی: از ویروس کرونای آفریقایی می ترسم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نمکی: از ویروس کرونای آفریقایی می ترسم
نمکی: از ویروس کرونای آفریقایی می ترسم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران، با اشاره به کم لطفی هایی که بعضا متوجه کادر بهداشت و درمان ایران می شود، گفت: مدافعان سلامت ما قبل از آغاز واکسیناسیون هم بی سپر تن به آتش کرونا زدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت ایران، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ های علوم پزشکی، افزود: اولین اقدام موفق ما در مقابله با ویروس انگلیسی، جلوگیری از انجام اعمال جراحی الکتیو بود.

واکسن رازی کوو پارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
واکسن ایران برکت با ظرفیت ماهانه ۳ میلیون دوز تولید خواهد شد

وی ادامه داد: بحث درمان سرپایی با یک داروی آنتی وایرال، یکی دیگر از اقدامات موفق ما برای کنترل ویروس انگلیسی در کشور بود. ما در خوزستان این کار را انجام دادیم و نتایج آن کاملاً رضایت بخش بود و اگر غیر از این بود، امکان نداشت بتوانیم بیماری را در این استان مدیریت کنیم.

نمکی گفت: استفاده از بستری موقت و دریافت داروی ضد ویروس، باعث شد اجازه ندهیم همه تخت‌های بیمارستانی در اشغال بیماران کرونایی باشد. زیرا، ما نیاز داریم تخت‌ های بیمارستانی را برای بیماران غیر کرونایی هم در نظر بگیریم.

وی با عنوان این مطلب که ما ۱۱ هزار تخت آی سی یو داریم، افزود: اگر قرار بود همه بیماران را در موج چهارم کرونا بستری می‌ کردیم، حداقل به ۴۵ هزار تخت آی سی یو نیاز داشتیم.

وزیر بهداشت به شکل گیری کمیته‌ های ترخیص اشاره کرد و گفت: تشکیل این کمیته‌ ها نقش بسزایی در کنترل ویروس انگلیسی داشت و تقریباً از دام ویروس انگلیسی گریختیم، اما باید مراقب باشیم که دوباره خیز جدیدی رخ ندهد، البته معتقدم ویروس انگلیسی سیر نزولی خواهد داشت.

وی افزود: ما وارد یک فاز جدیدی شده ایم. چند موتاسیون جدید وارد کشور شده است که ویروس هندی را در برخی استان‌ ها شاهد هستیم و همین طور ویروس آفریقای جنوبی نیز در برخی از مناطق کشور مشاهده شده است.

نمکی ادامه داد: من از ویروس هندی به اندازه ویروس انگلیسی وحشت ندارم، اما از ویروس آفریقایی جنوبی هراس دارم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала