در ایران ۱۶۱ وکیل و20۰ پرسنل قوه قضاییه دستگیر شدند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
اسماعیلی: سازمان بازرسی کل کشور ۱۶۰۰۰ پیشنهاد اصلاح امور و رویه ها به دستگاه های اجرایی صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در چهل و سومین نشست سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به وظیفه نظارتی قوه قضاییه از دستگیری ۱۶۱ وکیل و ۲۰۰ پرسنل بخش‌های متخلف قوه قضاییه و تعدادی از شهود دروغین و سردفتران رسمی خبر داد.

اسماعیلی افزود: «سازمان بازرسی کل کشور ۱۶۰۰۰ پیشنهاد اصلاح امور و رویه ها به دستگاه های اجرایی صادر کرده است و بیش از ۱۲۰۰ گزارش هوشیاری به دستگاه های اجرایی صادر شده و درخواست ما این است که این دستگاه‌ها توجه لازم به این هشدارها و پیشنهادها را داشته باشند. در نتیجه این گزارشات بیش از ۵۰۰ نفر در مراجع قضایی محکوم شدند.

درخصوص پرونده انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه ایران، در این ارتباط پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است و تیم تخصصی از مرجع قضائی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پیگیری این پرونده را بر عهده دارند. بخشی ازامور به وزارت اطلاعات و بخشی از امور به سازمان اطلاعات سپاه واگذار شده است، برخی از افراد ممنوع الخروج شده‌اند و ۲۰ نفر که در این فرآیند ایفای نقش داشتند احضار شدند و تحقیقات خوبی در این زمینه انجام شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала