اولین محصول تولید شده واکسن کوو ایران برکت رونمایی شد + عکس

CC BY 4.0 / IRNA / واکسن رازی کوو پارس
واکسن رازی کوو پارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
‏ قرار است یک میلیون دوز واکسن تا پایان اردیبهشت ماه در کارخانه تولید واکسن کوو ایران برکت تولید شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «صدا و سیما»، اولین محصول فاز یک خط تولید واکسن کووایران برکت امروز با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در شهرک صنعتی دارویی برکت رونمایی می‌شود.

‏به گفته حجت نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام بعد از صدور مجوز استفاده از کوو ایران برکت، واکسیناسیون عمومی با این واکسن آغاز خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح واکسن «کوو ایران برکت» در این مراسم اظهار داشت: «بعد از عبور از مرحله نیمه صنعتی، وارد مرحله تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت شدیم و قرار شد دو خط صنعتی آماده شود که خط اول تولید آماده شده و خط دوم هم در حال آماده شدن است و با راه اندازی این دو خط تولید تا پایان شهریور ماه امسال (با احتساب ظرفیت سه میلیون دوز خط اول) توان عرضه ۲۰ میلیون دوز واکسن ایران برکت در ماه ایجاد می‌شود.

طبق گزارش‌های منتشرشده، قرار بر این بوده که از پایان اردیبهشت ماه یک میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید و تحویل وزارت بهداشت شود. همچنین میزان تولید کوو ایران برکت از خرداد ماه به ۳ تا ۳.۵ میلیون دوز می‌رسد و طبق اعلام قبلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در تیر ماه تولید واکسن برکت بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز خواهد بود و مرداد ماه هم میزان تولید به ۳۰ میلیون دوز می‌رسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала