۵۳ عضو ارشد دموکرات آمریکا خواستار لغو تحریم‌ های ایران شدند

© REUTERS / POOLبایدن قول داد که با تهدیدهای ناشی از ایران و کره شمالی مقابله کند
بایدن قول داد که با تهدیدهای ناشی از ایران و کره شمالی مقابله کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
اشتراک
بیش از ۵۰ نفر از اعضای ارشد حزب دموکرات آمریکا طی نامه‌ ای به جو بایدن تأکید کردند که لغو تحریم‌ های یک جانبه دولت قبلی علیه ایران به معنای امتیاز دادن به ایران نیست، بلکه کمک به احیای اعتبار از دست رفته و تقویت امنیت آمریکا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری هیل، ۵۰ نفر از اعضای ارشد حزب دموکرات از جمله رهبران ایالتی، اعضای کمیته ملی این حزب و تنی چند از نمایندگان دموکرات کنگره طی نامه‌ ای به جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، از احیای برجام و لغو تحریم‌ هایی که در دوران ترامپ علیه ایران وضع شده، حمایت کردند.

خوش بینی بورل به مذاکرات هسته‌ ای در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
خوش بینی بورل به مذاکرات هسته‌ ای در وین

اعضای ارشد حزب دموکرات در نامه خود خطاب به بایدن که نسخه اولیه آن به دست پایگاه خبری هیل رسیده است، تأکید کردند: لغو تحریم‌ های توأم با سوء‌ نیت ترامپ علیه ایران که آشکارا به‌ منظور تقریباً غیرممکن شدن بازگشت به برجام وضع شده، نباید به‌ عنوان امتیاز دادن به ایران قلمداد شود، بلکه باید آن را به‌ عنوان تلاشی برای احیای اعتبار ایالات متحده و ارتقای امنیت کشور قلمداد کرد.

در ادامه این نامه تصریح شده است: ما از شما [جو بایدن] می‌ خواهیم که تسلیم فشارهای طرفداران رویکرد شکست‌ خورده ترامپ در قبال ایران نشوید. آنچه ما از اثرات خالص این سیاست مشاهده کرده‌ ایم، بزرگتر شدن برنامه هسته‌ ای ایران و افزایش خطر درگیری با این کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала