آغاز بررسی پرونده مرخصی گران قیمت جانسون در پارلمان بریتانیا

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthآغاز بررسی پرونده مرخصی گران قیمت جانسون در پارلمان بریتانیا
آغاز بررسی پرونده مرخصی گران قیمت جانسون در پارلمان بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
اشتراک
کمیسار استاندارد پارلمان بریتانیا کترین استون اطلاعات مربوط به آغاز تحقیق در خصوص منابع مالی مرخصی نخست وزیر باریس جانسون در جزیره میوستیک در دریای کارائیب اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ اوایل ژانویه ۲۰۲۰ را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اطلاعات مربوط به آغاز این روند در ارتباط با رئیس دولت در سال گذشته آغاز شده است اما به طور رسمی روز دوشنبه در سایت قوه قانونگذار بریتانیا تایید شد.  

نزاع بر سر سفر سال نو باریس جانسون و نامزدش کری سیموندس به مبلغ ۱۴ هزار پوند است که پس از پیروزی وی در انتخابات پارلمان در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ انجام شد. خود نخست وزیر تاکید می کند که هزینه اقامت در جزیره را دیوید راس، اهدا کننده حزب محافظه کار حاکم و معاون سابق هیات مدیره ... بزرگترین فروشنده تلفن همراه در اروپا پرداخت کرده است. راس به نوبه خود بعدا این بیانات نخست وزیر را رد کرد و بیان داشت که او برای استراحت جانسون و همسرش پولی نداده و تنها به برنامه ریزی و سازمان دهی سفر آنها کمک کرده است.

اگر استون به این نتیجه برسد که جانسون استانداردهای لازم را نقض کرده است، حق دارد که از او عذرخواهی رسمی بخواهد. البته در این صورت اگر استون  خطای نخست وزیر را بسیار جدی بداند می تواند این پرونده را برای بررسی به کمیته استاندارد پارلمان بفرستد که در آن صورت جریمه سنگینی به دنبال خواهد داشت به طول مثال آنها می توانند بخشی از حقوق جانسون را قطع کنند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала