آمادگی نیروگاه های ایران برای تامین برق چقدر است؟

© Fotolia / peerawat444آمادگی نیروگاه های ایران برای تامین برق چقدر است؟
آمادگی نیروگاه های ایران برای تامین برق چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
اشتراک
شرکت تولید نیروی برق حرارتی از آماده سازی 69 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی برای تابستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سال گذشته حدود 92 درصد برق مورد نیاز در ایران توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده و میزان تولید این واحدها نسبت به سال گذشته بیش از 9 درصد افزایش یافته همچنین در سال 1399 معادل  343 میلیون مگاوات ساعت انرژی در تمامی نیروگاه‌های کشور (حرارتی، برق‌آبی، اتمی و تجدیدپذیر) تولید شده است که سهم  نیروگاه‌های حرارتی بخاری، گازی و سیکل‌ترکیبی از این رقم بیش از 314 میلیون مگاوات ساعت بوده است.

مشکل کمبود برق در فصل تابستان در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
مشکل کمبود برق در فصل تابستان در ایران

شرایط کنونی نیروگاه ها چگونه است؟ درواقع  دوره اورهال نیروگاه‌های هر ساله از پانزدهم شهریورماه آغاز شده و تا انتهای اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسد و ابتدای خردادماه 583 واحد در 129 نیروگاه کشور برای تامین بار پیک شبکه سراسری برق کشور آماده بهره‌برداری باشند.

درهمین زمینه، اسماعیل نمازی، مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی در این باره گفت: برای تعمیرات نیروگاهی این دوره 90 هزار مگاوات برنامه تعمیراتی پیش‌بینی شده است که تاکنون بیش از 70 هزار مگاوات از این برنامه انجام شده است و عمده 20 هزار مگاوات باقی‌مانده مربوط به تعمیرات دوره‌ای است که باید تا انتهای اردیبهشت‌ماه به انجام برسد و نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق مورد نیاز پیک تابستان امسال آماده خدمت رسانی شوند.

وی به  پیشرفت 77 درصدی  برنامه تعمیرات نیروگاه‌های سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این اقدامات شامل تعمیرات اساسی واحدهای بخار، تعمیرات اساسی واحدهای گازی، مسیر داغ واحدهای گازی، اتاق احتراق واحدهای گازی و تعمیرات دوره‌ای واحدهای بخار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала