روحانی: تا پایان تیرماه ۱۳ میلیون نفر در گروه پرخطر واکسینه می شوند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حسن روحانی، رئیس جمهور ایران
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران بیان داشت که طبق برنامه وزارت بهداشت تا پایان تیرماه سال جاری ۱۳ میلیون نفر از گروه پرخطر در کشور واکسینه می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دویست و بیست و سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور ایران برگزار شد. 

رییس جمهور در خصوص واکسیناسیون در کشور گفت: اگرچه مسیر تهیه و تامین واکسن چندان هموار و آسان نیست اما به رغم محدودیت هایی که در این خصوص در جهان وجود دارد و همچنین به جهت محدودیت های تحریمی در زمینه اختصاص منابع ارزی آن، با عنایت به تلاش ها و اقدامات انجام شده می توانیم امیدوار باشیم که تامین و واردات واکسن به یک روال قطعی با سرعت لازم برسد به گونه ای که هیچ ناهماهنگی و مانعی در این مسیر وجود نداشته باشد.

وی افزود: همان طور که دولت اعلام کرده است، تهیه ، تامین و ساخت واکسن اصلی ترین اولویت کاری سازمان برنامه و بودجه ، بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان بوده که البته در این زمینه  وزارت امور خارجه نیز اهتمام ویژه و موثری در دستور کار خود قرار داده است .

۱.۲۷ درصد از مردم ایران علیه کرونا واکسینه شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2021
۱.۲۷ درصد از مردم ایران علیه کرونا واکسینه شدند

رییس جمهور ایران گفت : اولویت سیاستی دولت ، ایجاد توان تولید داخلی در امر واکسن است ، ولی از نظر زمانی تا رسیدن به نقطه تکافوی تامین داخلی، برای حفظ جان مردم نباید زمان را از دست داد و نیاز کشور باید از محل واردات واکسن تامین شود به همین منظور وزارت بهداشت همزمان با واردات، برای خرید واکسن تولید داخل از تولید کنندگان داخلی، قرارداد منعقد کرده و پرداخت های لازم را صورت می دهد.

رییس جمهور با تاکید بر الزام اجرای سند واکسیناسیون افزود: طبق برنامه وزارت بهداشت و درمان تا پایان تیرماه 13 میلیون نفر گروه پرخطر در کشور، واکسینه خواهند شد و روند اجرای عملیات واکسیناسیون به نحوی انجام خواهد گرفت که تزریق روزانه واکسن در سایت مربوطه ثبت و بطور منظم افزایش یابد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала