ثبت شیوع عفونت "افشانک سیاه" در هند درگیر کرونا

© REUTERS / Amit Daveثبت شیوع عفونت "افشانک سیاه" در هند درگیر کرونا
ثبت شیوع عفونت افشانک سیاه در هند درگیر کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2021
اشتراک
دفتر آموزش و تحقیقات پزشکی هندوستان، از ثبت موارد ابتلا به عفونت موکورمیکوز در هند، در برابر وضعیت وخیم این کشور با کووید-۱۹، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیا تودی، این بیماری یک عفونت قارچی نادر است که به آن "افشانک سیاه" نیز می گویند.

Люди, страдающие от проблем с дыханием, бесплатно получают кислородную поддержку в Гурудваре (сикхском храме) в Дели - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2021
رکورد شکنی های غم انگیز هند ادامه دارد

بعد از استنشاق اسپورهای قارچ، روی سینوس ها یا ریه ها تأثیر می گذارد، که معمولاً در اتاق ها و سطوح مرطوب، خاک، گیاهان، سبزیجات و میوه های کپک زده وجود دارد.

گزارش شده است که موکورمیکوز اغلب در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و کسانی که اخیراً بهبود یافته اند تشخیص داده می شود.

طبق گفته یکی از اعضای سازمان دولتی آموزش و تحقیقات پزشکی هندوستان، پس از قرار دادن بیمار مبتلا به کووید-۱۹ روی دستگاه ونتیلاتور، احتمال ابتلا به عفونت قارچی افزایش می یابد.

به طور خاص، در ایالت گجرات هند، طی دو هفته گذشته ۴۰ مورد "کپک سیاه" شناسایی شده است.به همین دلیل چندین بیمار بینایی خود را از دست دادند.

براساس آژانس خبری Press Trust of India، که به یک مقام ارشد استناد می کند، حداقل هشت نفر در ایالت ماهاراشترا از عفونت ویروس کرونا جان سالم به در بردند، اما پس از ابتلا به موکورمیکوز درگذشتند.

هند دومین مورد کشف شده ویروس کرونا در جهان است.تعداد کل موارد کووید-۱۹ در این کشور از ۲۲.۲ میلیون نفر گذشته است.

ماهاراشترا همچنان بالاترین آمارها در میان ایالت های هندوستان را داراست - ۵۶.۵ هزار مورد در طی روز گذشته در آنجا ثبت شده است.پس از آن کارناتاکا (۴۷۵۶۳)، کرالا (۴۲،۹۷۲)، تامیل نادو (۲۷،۳۹۷) و اوتار پرادش (۲۶،۶۳۶) قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала