یک ایرانی در آمریکا به توطئه برای دستیابی به فناوری مخفی نظامی متهم شد

© Photo / Coolcaesarیک ایرانی در آمریکا به توطئه برای دستیابی به فناوری مخفی نظامی متهم شد
یک ایرانی در آمریکا به توطئه برای دستیابی به فناوری مخفی نظامی متهم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2021
اشتراک
وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد هیئت منصفه دادگاه فدرال یک شهروند ایران را به دلیل توطئه برای صادرات غیرقانونی اقلام نظامی مرتبط با امنیت ملی بر خلاف تحریم تجاری آمریکا، مقصر شناخته است.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "هیئت منصفه دادگاه فدرال یک شهروند ایران  را به جرم کلاهبرداری برای بدست آوردن قطعات سری نظامی برای ایران بر خلاف تحریم های تجاری وضع شده علیه ایران مقصر دانست."

جریمه ۱۳۴ هزار دلاری آمازون به خاطر نقض تحریم های ایران
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2020
جریمه ۱۳۴ هزار دلاری آمازون به خاطر نقض تحریم های ایران

اطلاع داده می شود که این قطعات قابل استفاده دو گانه نظامی و غیرنظامی بوده و می توانند در سامانه های هایی همچون سلاح هسته ای ، هدایت و توسعه موشک ، ارتباطات رادیویی تاکتیکی محافظت شده ، جنگ الکترونیکی تهاجمی ، هشداردهی راداری و غیره مورد استفاده قرار گیرند.

طبق اسناد دادگاه، مهرداد انصاری 39 ساله در حمل و نقل کالاهایی که همدستانش از ایالات متحده دریافت می کردند، کمک می کرد. از 9 اکتبر 2007 تا 15 ژوئن 2011، آنها بیش از 105 هزار قطعه به ارزش تقریبی 2.6 میلیون دلار آمریکا را از شرکت های سراسر جهان دریافت کرده یا برای دریافت آنها  تلاش کردند. متهمان 599 قرارداد با 63 شركت آمریكایی منعقد كردند كه درجریان  آنها  قطعاتی را دریافت كرده و یا تلاش كرده بودند بدون اطلاع این  شركت ها قطعاتی را برای ارسال  به ایران بدون اخذ مجوزهای لازم دریافت كنند.

این شهروند ایرانی اول سپتامبر به جرم توطئه برای نقض قوانین تجارت با ایران ، به احتمال زیاد در مجموع به 20 سال زندان فدرال محکوم خواهد شد: تا 5 سال برای توطئه جهت ارتکاب کلاهبرداری با استفاده از یک خط تلفن ؛ تا 5 سال برای توطئه جهت فریب وزارت خزانه داری ایالات متحده و تا 5 سال در هرکدام از جریایم مربوط به همدستی و تحریک در دادن شهادت های دروغ.

یادآور می شود قوانین آمریکا صادرات، بازصادرات، فروش یا عرضه مستقیم یا غیرمستقیم فناوری‌ها یا کالاهای آمریکایی به ایران را ممنوع می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала