واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به حمله اسرائیلی ها به مسجدالاقصی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله اسرائیلی ها به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده بامداد شنبه در واکنش به اقدامات ددمنشانه رژیم اسرائیل در مسجد الاقصی اظهار کرد: "جمهوری اسلامی ایران حمله به مسجدالاقصی اولین قبله گاه مسلمین و شهید و زخمی‌کردن نمازگزاران فلسطینی توسط نظامیان رژیم اشغالگر قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس را بشدت محکوم می کند".

افزایش تعداد آسیب دیدگان درگیری های دیروز در مسجد الاقصی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2021
افزایش تعداد آسیب دیدگان درگیری های دیروز در مسجد الاقصی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود:" این‌ جنایت جنگی بار دیگر خوی جنایتکار رژیم نامشروع اسرائیل و ضرورت اقدام عاجل بین المللی جهت متوقف کردن نقض بنیادی ترین موازین حقوق بشردوستانه بین المللی را به همه جهانیان ثابت کرد".

خطیب زاده اضافه کرد:" جمهوری اسلامی‌ ایران ضمن محکوم‌ کردن این جنایت مسلّم علیه بشریت و ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدای این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای زخمی‌ها، از سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی ذیربط می خواهد که به وظیفه قطعی خود در برخورد با این جنایت جنگی عمل نمایند".

منابع خبری جمعه شب از حمله نظامیان اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی خبر دادند. نظامیان اسرائیل با بستن ورودی‌های مسجدالاقصی، نمازگزاران فلسطینی را به شکلی وحشیانه سرکوب کردند که در نتیجه آن ده‌ها نفر زخمی شدند.

امروز اعلام شد تعداد آسیب دیدگان درگیری های دیروز هنگام عبادت مسلمانان فلسطینی در مسجد الاقصی در اورشلیم به 178 نفر افزایش یافت و 88 نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند. بیشتر معترضین  از ناحیه سر و صورت زخمی شده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала