ارزیابی آمریکا از امکان بازگشت کامل به برجام

© AP Photo / J. Scott Applewhiteارزیابی آمریکا از امکان بازگشت کامل به برجام
ارزیابی آمریکا از امکان بازگشت کامل به برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
اگر ایران تصمیمی سیاسی برای بازگشت به برجام اتخاذ کند، توافق می تواند سریعاً دوباره بازیابی شود.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که ایالات متحده معتقد است که اگر ایران تصمیم سیاسی برای بازگشت به این توافق اتخاذ کند، بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک می تواند به سرعت انجام شود.

این مقام آمریکایی درباره احتمال بازگشت طرفین برای اجرای نکات برجام گفت: " اگر ایران تصمیم سیاسی بگیرد، این کار می تواند به سرعت انجام شود. اما ما نمی دانیم که آیا آنها اکنون آماده این کار هستند. "

به گفته وی، سه دور آخر مذاکرات درباره برجام در وین " به طرفین کمک کرده است که مواضع خود را تبلور دهند." در همان زمان وی پیش بینی نتیجه این بحث ها را دشوار می دید.

وی گفت: " آیا این امکان وجود دارد (بازگشت به برجام)؟ این امکان وجود دارد، اما آیا این اتفاق خواهد افتاد - زمان مشخص خواهد کرد."

چندین هفته است که پایتخت اتریش میزبان جلسات منظم رو در رو کمیسیون توافق هسته ای با ایران و جلسات غیررسمی بین آنها است. تا به امروز، سه کارگروه ایجاد شده است، دو گروه - در مورد لغو تحریم های ضد ایرانی ایالات متحده و موضوع هسته ای - به دنبال اقدامات مشخصی هستند که باید برای بازگرداندن کامل توافق هسته ای توسط تهران و واشنگتن برداشته شود. وظیفه گروه خبره سوم توافق در مورد ترتیب این مراحل است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала