احتمالا بایدن و پوتین در پایختت جمهوری چک دیدار کنند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر احتمالا بایدن و پوتین در پایختت جمهوری چک دیدار کنند
احتمالا بایدن و پوتین در پایختت جمهوری چک دیدار کنند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
مقامات رسمی سابق آمریکایی این احتمال را رد نکردند که ممکن است دیدار جو بایدن و ولادیمیر پوتین روسای جمهور امریکا و روسیه در پراگ پایختت جمهوری چک برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه پولیتیکو، برخی مقامات رسمی سابق آمریکایی رد نکردند که دیدار جو بایدن و ولادیمیر پوتین روسای جمهور امریکا و روسیه ممکن است در پراگ پایتخت جموری چک برگزار شود. البته به گفته این تحلیلگران، احتمال برگزاری این نشست در ایسلند، اسلونی و جمهوری آذربایجان نیز وجود دارد.

امیدواری بایدن بر دیدار با پوتین در ماه ژوئن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2021
امیدواری بایدن بر دیدار با پوتین در ماه ژوئن

پیش از این در خبرها آمده بود که جو بایدن پیشنهاد کرده است که دیدار با پوتین، در تابستان در یکی از کشورهای اروپایی برگزار شود. به گفته سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، مسکو این ایده را مثبت دریافت کرده و در حال مطالعه آن است. کرملین گزارش داده است که در حال حاضر تاریخ احتمالی این اجلاس در حال بحث است.

پیش از این در خبرها آمده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا از پاسخ دادن به این سوال كه آیا برای ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش شرط هایی را در نظر گرفته است؟ امتناع كرد. بایدن در پاسخ به این سوال خبرنگاران گفت: "من یک روز دیگر در مورد آن بحث خواهم کرد." کرملین دیدار پوتین و بایدن را در تاریخ 15 تا 16 ژوئن تأیید نکرد. پیش از این دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت که دیدار روسای جمهور دو کشور روسیه و آمریکا ممکن است در تابستان انجام شود، اما هنوز تاریخ دقیقی وجود ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала