ویدئوهایی عجیب از واکسیناسیون سالمندان در یکی از کشورها +ویدئو

© Photo / IRNAورود محموله بزرگ واکسن چینی کرونا به ایران
ورود محموله بزرگ  واکسن چینی کرونا به ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
کاربران به ویدئوهایی از واکسیناسیون سالمندان واکنش نشان می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئوهایی عجیب از لحظه تزریق واکسن بدون مواد داخلی که معلوم نیست چه واکسنی است، به چند سالمند در کشوری که نام آن مشخص نیست در فضای مجازی منتشر شده است که واکنش بسیاری از کاربران را به دنبال داشته است‌.
در این ویدئوها نمایش داده می‌شود که در لحظه تزریق واکسن ، هیچ ماده‌ای از تزریق وارد بدن نمی‌شود و تنها سرنگ واکسن به بازو زده می‌شود و بیرون آورده می‌شود و حتی یکی از این ویدئو‌ها نیز نشان می‌دهد که پس از بیرون کشیدن واکسن از بازو، سرنگ را بیرون از بدن فرد خالی می‌کند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от بانک پزشکان و جراحان (@bankpezeshkan)

کاربران از تماشای این ویدئوها بسیار متعجب و بهت‌زده هستند. برخی عنوان می‌کنند به واکسن بی‌اعتماد شده‌اند و برخی منتظرند واکسینه شود. جمعی از کاربران معتقدند این ویدئو مربوط به یکی از روش‌های تحقیق و جامعه آماری است که گروهی انتخاب می‌شوند و به نصف آنها فقط واکسن می‌زنند و به نصف دیگر واکسن نمی‌زنند بدون اینکه خود این افراد متوجه موضوع شود و از این روش برای برآورد نتایج استفاده می‌شود.

گروهی بر این عقیده هستند که این ویدئو مربوط به مطالعات مورد شاهدی می باشد که در فازهایی که می خواهند اثربخشی واکسن را بسنجند استفاده می شود. در این شرایط به خود افراد نمی گویند که واکسن تزریق شده جزو گروه مورد است یا واکسن تزریق نشده جزو گروه شاهد تا اثر تلقینی نداشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала