واکنش ها در روسیه به معرفی واکسن "مدرنا" بعنوان بهترین واکسن علیه کرونا

© Photo / IRNAواکنش ها در روسیه به معرفی واکسن "مدرنا" بعنوان بهترین واکسن علیه کرونا
واکنش ها در روسیه به معرفی واکسن مدرنا بعنوان بهترین واکسن علیه کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
برخی از سیاستمداران، کارشناسان و اپیدمیولوژیست های روس در خصوص انتخات واکسن "مدرنا" به عنوان بهترین واکسن ئر مبارزه با کووید 19 اظهار نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتور زوئف، محقق ارشد مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا گفت: واکسن "اسپوتنیک وی" توسط کشورهایی که به شدت خواهان آن هستند، بهترین شناخته شده است. وی در ادامه تصمیم کنگره را "بازیهای ضد روسی" خواند.

مدرنا در کنگره جهانی واکسن ها بهترین واکسن علیه کرونا شناخته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
"مدرنا" در کنگره جهانی واکسن ها بهترین واکسن علیه کرونا شناخته شد

وی یادآور شد: این کشورها چگونه می توانند این واکسن بهترین واکسن نشمارند وقتی که خواهان دریافت آن هستند؟ این واکسن در بهترین حالت خود را نشان داده است. پس از ترزیق آن هیچ مرگی رخ نداده و هیچگونه عوارضی همانند واکسن "آسترازنکا" نداشته است.

ولادیسلاو ژمچوگوف، ایمونولوژیست نیز معتقد است که واکسن ساخت مرکز گامالیا از واکسن "مدرنا" برتر است، به خصوص از نظر ترکیب، عملکرد و اثربخشی.

وی گفت: "مدرنا"می تواند باعث بازآرایی ژنتیکی در بدن و عواقب طولانی مدت شود. واکسن "اسپوتنیک وی" ما بهتر از "مدرنا" و ایمن تر است.

به گفته ایگور کوالیف، رئیس دانشکده اقتصاد جهانی و سیاست های جهانی در مدرسه عالی اقتصاد، رقابت برای واکسن در غرب شبیه به مسابقه تسلیحاتی است.

کوالیف اقزود: در حقیقت، یک مسابقه وجود دارد، که نه تنها توسط عوامل پزشکی، بلکه توسط عوامل اقتصادی و حتی سیاسی تعیین می شود. به این معنی که واکسن ها به عاملی در سیاست های بزرگ تبدیل شده اند. اخبار مربوط به "مدرنا" به عنوان بهترین واکسن نیز یکی از عناصر این مبارزه سیاسی است.

دکتر ولادیمیر کروگلی، عضو شورای فدراسیون نیز پیروزی واکسن "مدرنا" را سیاسی دانست.

شایان ذکر است که روز چهارشنبه واکسن ساخت شرکت آمریکایی "مدرنا" و موسسه ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا از واکسن روسی "اسپوتنیک وی" پیشی گرفته و در کنگره جهانی واکسن ها در واشنگتن (World Vaccine Congress Washington 2021) به عنوان بهترین واکسن علیه کووید 19 شناخته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала