هشدار مقام نظامی ارشد آمریکا درباره آغاز دوره "پتانسیل بی‌ثباتی بین‌المللی"

© AP Photo / J. Scott Applewhiteهشدار مقام نظامی ارشد آمریکا درباره آغاز دوره "پتانسیل بی‌ثباتی بین‌المللی"
هشدار مقام نظامی ارشد آمریکا درباره آغاز دوره پتانسیل بی‌ثباتی بین‌المللی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هشدار داد که ممکن است جهان با ظهور چین و فناوری‌های مخرب نظیر هوش مصنوعی و رباتیک به دوره "پتانسیل بی‌ثباتی بین‌المللی" وارد شود که می‌تواند برای جنگ‌ تعیین‌کننده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دوره کنونی را با دیگر تحولات ژئوپولتیک مهم در تاریخ جهان، به ویژه سقوط رم و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مقایسه کرد.

یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد

میلی در دانشگاه هاوارد گفت: ما در حال ورود به یک دوره از پتانسیل بی‌ثباتی بین‌المللی هستیم. ظهور چین وضعیت کنونی را به چالش می‌کشد، آن هم پس از چندین دهه‌ای که ایالات متحده یک قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی جهانی بدون رقیب بود.

او هشدار داد که این تغییر ژئوپلتیک با نوآوری فناوری در رباتیک، تسلیحات هایپرسونیک ، هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌ها همراه شده است. میلی گفت: این‌ها در صورت وقوع جنگ به طرز فوق‌العاده‌ای مخرب و تعیین‌کننده هستند.

اظهارات ژنرال میلی یک روز پس از آن مطرح می‌شود که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که ایالات متحده به آمادگی برای یک درگیری بالقوه آتی نیاز دارد که به جنگ‌های قدیمی که مدت‌هاست پنتاگون را درگیر کرده است، شباهت چندانی ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала