ایران و آمریکا هنوز درباره لغو تحریم‌های ایران توافق نکرده‌اند

© Photo / U.S. State Departmentایران و آمریکا هنوز درباره لغو تحریم‌های ایران توافق نکرده‌اند
ایران و آمریکا هنوز درباره لغو تحریم‌های ایران توافق نکرده‌اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا: ایالات متحده و ایران هنوز توافق نکرده اند که سخت ترین تحریم های ایالات متحده را لغو کنند.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن و تهران هنوز در مورد راههای لغو "سخت ترین تحریم ها" توسط ایالات متحده علیه ایران در مذاکرات در وین به توافق نرسیده اند. این خبر روز پنجشنبه در نشست خبری تلفنی ویژه خبرنگاران درباره جلسات ایران در پایتخت اتریش، توسط نماینده عالی رتبه وزارت خارجه آمریکا اعلام شد.

وی گفت: " برخی از سخت ترین تحریم ها وجود دارد که ما هنوز باید در مورد آنها بحث کنیم. با این وجود، من فکر می کنم که ایران ایده نسبتاً خوبی دارد [از اینکه ایالات متحده آماده است چه اقداماتی را انجام دهد]. وی افزود آنها می‌دانند چه مزایای اقتصادی در برجام پیش بینی شده است.

مذاکرات در مورد بازگشت ایالات متحده و ایران به برجام در وین در جریان است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا، در سال 2018 تصمیم به خروج از برجام گرفت. این توافق نامه با هدف حل بحران پیرامون توسعه هسته ای جمهوری اسلامی توسط پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان در سال 2015 با ایران امضا شد. جو بایدن، رئیس فعلی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به برجام اعلام کرده است. حسن روحانی رئیس جمهور ایران در تاریخ 2 مارس در یک مکالمه تلفنی با همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون هشدار داد که برجام قابل مذاکره نیست و تنها راه برای ادامه آن لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران است. در همین حال، ایالات متحده پیشنهاد می کند فقط محدودیت هایی را نقض کند که با مفاد توافق هسته ای مغایرت داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала