ناکامی نیروهای یمنی طرفدار هادی در بازپس گیری منطقه "الطلعه الحمراء"

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisناکامی نیروهای یمنی طرفدار هادی در بازپس گیری منطقه "الطلعه الحمراء"
ناکامی نیروهای یمنی طرفدار هادی در بازپس گیری منطقه الطلعه الحمراء - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2021
اشتراک
نیروهای مدافع منصور هادی دست به حمله به مواضع حوثی های برای بازپس گیری منطقه راهبردی "الطلعه الحمراء" زدند که در نتیجه آن متحمل خسارات سنگینی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الاخبار، نیروهای وابسته به عبدالربه منصور هادی، طی روزهای گذشته تمام توان خود را برای باز پس گیری منطقه راهبردی "الطلعه الحمراء" در غرب شهر مأرب به کار بستند و تمام ثقل نظامی خود را به کار گرفتند و دست به حمله‌ ای از شرق "الطلعه" تا مناطق واقع در شرق مناطق "العطیل" و "المیل" زدند، اما شکست خوردند و متحمل تلفات سنگین شدند.

باران و سیل در یمن جان 4 نفر را گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
باران و سیل در یمن جان 4 نفر را گرفت

با وجود حمایت هوایی شدید جنگنده‌ های سعودی و اماراتی که بیش از ۱۰۰ حمله از بامداد جمعه در جبهه‌ های مأرب انجام دادند، اما نیروهای "هادی" نتوانستند کاری از پیش ببرند.

متعاقب آن نیروهای انصارالله یمن دست به پیشروی‌ هایی هم در شمال غرب شهر مأرب زدند.

علت ناکامی نیروهای هادی این بود که عملیات آنها لو رفته و نیروهای حوثی یمنی در کمین آنها بودند.

طرح عملیات و محورهای آن برای نیروهای صنعا آشکار شده بود و این سبب شکست این عملیات شد و نیروهای انصارالله کمین هایی در مسیر حرکت آنها گذاشتند و امداد رسانی به آنها را بستند و حملات را در غرب و شمال غرب مأرب دفع کردند و سپس به سوی منطقه "المیل" در شمال شرق مأرب دست به پیشروی زدند.

این در حالی است که بارش شدید باران سبب توقف درگیری‌ ها و کاسته شدن از شدت آنها در جبهه‌ های مختلف مأرب در روز شنبه شده بود با این وجود طرفین جنگ و گریز و حملات توپخانه‌ ای در اطراف "الطلعه الحمراء" و پس از آن مواضع و تپه‌های نظامی ادامه داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала