میزان اثر بخشی واکسن روسی "اپی واک کرونا" علیه کرونا اعلام شد

© Sputnik / Igor Zarembo  /  مراجعه به بانک تصاویر میزان اثر بخشی واکسن روسی "اپی واک کرونا" علیه کرونا اعلام شد
میزان اثر بخشی واکسن روسی اپی واک کرونا علیه کرونا اعلام شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2021
اشتراک
آنتی بادی علیه ویروس کرونا بعد از واکسیناسیون با واکسن روسی "اپی واک کرونا " در بیش از 90 درصد افراد واکسینه شده تولید می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اینستاگرام اداره نظارت های بهداشتی روسیه، الکساندر ریژیکوف، رئیس بخش عفونت های مشترک بین انسان و حیوان و آنفلوانزا در مرکز علمی "وکتور"، این مطلب را اعلام کرده است.

اعلام نحوه واکسیناسیون با واکسن اپی‌ واک کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
اعلام نحوه واکسیناسیون با واکسن "اپی‌ واک کرونا"

وی گفت: "ما این ارقام را پیشتر در بین داوطلبان اعلام کرده بودیم و  اکنون که در حال انجام مطالعات تصادفی در بین گروه های ایمن شده هستیم، می بینیم این ارقام به طور قابل توجهی بیش از 90 درصد است."

پیش از این رییژکوف گفته که مرکز دولتی تحقیقات "وکتور" آزمایش های بالینی را در مورد واکسن "اپی واک کرونا " را سه بار انجام داده است . به گفته وی ، این واکسن قبلاً روی حیوانات  از جمله پستانداران ، همسترها و خوکچه های هندی آزمایش شده است. اثر افزایش و مدت زمان ایمنی ناشی از این واکسن  در درجه اول در پستانداران ثابت شده است. در عین حاتل ترکیب واکسن تغییر نکرده است.

سه واکسن علیه کووید 19 در روسیه ثبت شده است: اسپوتنیک وی، اپی واک کرونا  و "کووی واک". اپی واک کرونا  دومین واکسنی بوده که در روسیه  ثبت شده است.  این اتفاق 14 اکتبر سال 2020 رخ داد. حدود یک ماه بعد،  سازندگان این واکسن  مجوز انجام مطالعات پس از ثبت از جمله در میان افراد مسن را دریافت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала