ایران: امتناع آمریکا از لغو کامل تحریم ها به معنای پایان گفتگو در وین است

© AFP 2023 / Joe Klamar ایران: امتناع آمریکا از لغو کامل تحریم ها به معنای پایان گفتگو در وین است
 ایران: امتناع آمریکا از لغو کامل تحریم ها به معنای پایان گفتگو در وین است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2021
اشتراک
مقامات ایرانی بر این باورند که اگر ایالات متحده آمریکا از لغو کلیه تحریم های اعمال شده علیه تهران خودداری کند، این به معنای پایان روند مذاکره در وین است.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی ایرانی پرس تی وی اعلام نمود که ایران اعلام نمود که اگر ایالات متحده آمریکا از لغو کلیه تحریم های اعمال شده علیه تهران خودداری کند و امتناع آمریکا از لغو کامل تحریم ها، به معنای پایان گفتگو در وین است.

ارزیابی بایدن از توافق برجام در دیدار با رئیس موساد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
ارزیابی بایدن از توافق برجام در دیدار با رئیس موساد

"طبق گفته منابع کانال" تهران بر این باور است که امتناع ایالات متحده از لغو کلیه تحریم های مربوط به برجام که در زمان دولت ترامپ [دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریكا] مجدداً اعمال شد، قطعاً به معنای پایان گفتگوهای وین است. از سوی دیگر مقامات ایرانی "هیچ اقدام فریبکارانه طرف مقابل را برای دور زدن لغو تحریم ها" از تهران نمی پذیرند.

در تاریخ 2 مه ، جیک سالیوان، دستیار امنیت ملی ایالات متحده در مصاحبه با پخش کننده ABC گفت که توافق با ایران در مورد توافق هسته ای هنوز حاصل نشده است. به گفته وی، طرفین هنوز "یک راه طولانی را باید طی کنند" ، به ویژه با حل و فصل مسائل مربوط به تحریم ها طولانی است.

هفته های اخیر مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به پایبندی به توافق هسته ای در وین برگزار شده است. اگرچه، مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیمی میان نمایندگان ایران و آمریکا در وین تاکنون انجام نگرفته است. دو کارگروه کمیسیون مشترک برجام در حال بررسی تحریم هایی که آمریکا می تواند لغو کند و اقدامات لازم برای ایران در جهت بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته ای می باشند. 

ایران خواستار لغو کلیه تحریم های اعمال شده آمریکاست و اظهار داشته پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها اقدامات لازم جهت از سرگیری پایبندی کامل به تعهدات برجامی اش را انجام می دهد.  دولت آمریکا در آخرین مواضع اعلام شده اش، برای لغو تحریم های ناسازگار با برجام اعلام آمادگی کرده است، اما هنوز مشخص نیست این تحریم ها کدامند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала