بیش از ۸۴۰ نفر در شورش های کلمبیا زخمی شدند

© AFP 2023 / Raul Arboledaبیش از ۸۴۰ نفر در شورش های کلمبیا زخمی شدند
بیش از ۸۴۰ نفر در شورش های کلمبیا زخمی شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2021
اشتراک
وزیر دفاع کلمبیا اظهار داشت: بیش از ۸۴۰ نفر از جمله ۵۴۰ افسر پلیس، در جریان اعتراضات سراسری در کلمبیا زخمی شدند و ۴۳۱ نفر نیز بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دیه گو مولانو آپونته وزیر دفاع کلمبیا، در طی سخنرانی پخش شده در صفحه فیس بوک پلیس ملی گفت: در طی تظاهرات، ۵۴۰ افسر پلیس ملی و ۳۰۶ غیرنظامی زخمی شدند و ما همچنین برای درگذشت کاپیتان آلبرتو خسوس سولانو تسلیت عمیق خود را اعلام می کنیم.

حمله سنگین راکتی به پایگاه هوایی بلد عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
حمله سنگین راکتی به پایگاه هوایی "بلد" عراق

مولانو یادآور شد که از روز یکشنبه، ارتش به منظور تضمین ایمنی شهروندان، تأمین محصولات مهم و سوخت و محافظت از حمل و نقل و زیرساخت ها از تعدادی از شهرهای ناآرام پشتیبانی موقت می کند.

وی خاطرنشان کرد که طی روزهای اعتراضات، مقامات حدود ۶۰۰ گزارش از تخریب و جنایات دیگر را از شهروندان دریافت کرده و ۴۳۱ نفر را بازداشت کردند.

به گفته وزارت دفاع کلمبیا، ۹۴ بانک و ۲۵۴ مغازه، دو اداره شهرداری و ۶۴ ایستگاه پلیس تخریب شده است.

تظاهرات در کلمبیا علیه افزایش مالیات برای ششمین روز ادامه دارد، علی رغم اینکه رئیس جمهور ایوان دوکو پیش نویس اصلاح مالیات را پس گرفته و ایده گسترش استفاده از مالیات بر ارزش افزوده در بنزین و آب و برق و پایه مالیات بر درآمد را کنار گذاشته است. کمیته اعتراضات ملی روز دوشنبه اعلام کرد اعتصاب ملی بعدی را در تاریخ ۵ مه، اولین بار در ۲۸ آوریل برگزار خواهد کرد.

کارگران و تشکل های دانشجویی علاوه بر لغو اصلاح مالیات، اکنون خواستار بازنگری در اصلاحات بهداشتی و فوریت های بهداشتی، انحلال پلیس ضد شورش، خلع سلاح شهرها، توقف کشتار شهروندان و مجازات افرادی هستند که مسئول قتل معترضان هستند.

به گفته دفتر دادستان کلمبیا، در چهار روز نخست اعتراضات از ۲۸ آوریل تا ۱ مه ، ۱۶ تظاهرکننده و یک افسر پلیس کشته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала