نظرسنجی نشان داد که چه تعداد روس علاقه به دورکاری دارند

© AP Photo / Charlie Riedelنظرسنجی نشان داد که چه تعداد روس علاقه به دورکاری دارند
نظرسنجی نشان داد که چه تعداد روس علاقه به دورکاری دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2021
اشتراک
بر اساس مطالعه ای که توسط رایفایزنبانک، در اختیار اسپوتنیک قرار گرفته است، اکثر پاسخ دهندگان تجربه کار از راه دور را مثبت ارزیابی می کنند و فقط ۴ درصد از کارکنان شرکت های داخلی دوست دارند به طور منظم به محل کار خود روند.

به گزارش اسپوتنیک، این نظرسنجی از بین ۱۰۰۰ نفر از ساکنان شهرهای بزرگ روسیه انجام شده است.

کاهش استرس در زمان دورکاری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2021
کاهش استرس در زمان دورکاری: چگونه می‌توان ارتباط اجتماعی (غیرفیزیکی) را افزایش داد؟

در طول سال گذشته، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (۵۴٪) از راه دور به طور مداوم کار می کردند، ۲۲٪ دیگر برای حدود شش ماه، به طور دوره ای به دفتر باز می گشتند، ۲۴٪ باقیمانده برای چندین ماه یا کمتر، در طول دوره های محدودیت های شدید کرونایی به محل کار مراجعه می کردند.

پس از پایان دوره حاد ویروس کرونا، ۴۱٪ از پاسخ دهندگان می توانند چندین روز کار در خانه را در هفته انجام دهند، تقریباً به همان سهم (۳۶٪) کارفرمایان اجازه می دهند که به یک قالب کاملاً از راه دور روی بیاورند.۶۰٪ از متخصصان قصد استفاده کامل از این فرصت ها را دارند - آنها قصد دارند هرچه بیشتر از راه دور کار کنند.

یک سوم (۳۵٪) می خواهند هر از گاهی روزهای کاری را از خانه خود بگذرانند و فقط ۴٪ اذعان داشتند که مایلند هرچه بیشتر از دفتر کار کنند.

اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان (۸۸٪) در مورد تجربه کار از راه دور مثبت اندیش هستند. از این تعداد، ۴۵٪ توجه دارند که حالت دورکاری همیشه آنها را به خود جلب کرده است و ۴۳٪ مزایای آن را فقط در سال گذشته کشف کرده اند.

احتمالاً، بالاخره با پایان همه گیری، رویه طولانی مدت در بازار کار شکل می گیرد، اما می توان گفت که کار اداری به معنای سنتی آن به گذشته تبدیل خواهد شد.

تقاضا برای گسترش کار از راه دور حتی قبل از همه گیری همه گیر وجود داشت و اکنون یک رویکرد انعطاف پذیر تقریباً به عنوان یک الزام اجباری از سوی داوطلبان در هنگام انتخاب شغل در حال تبدیل شدن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала