آمریکا به دستگیری شهروندانش توسط دیگر دولت ها پایان می دهد

© REUTERS / POOLآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در لندن
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایالات متحده، اظهار داشت: ایالات متحده قصد دارد به دستگیری های آمریکایی ها توسط مقامات سایر کشورها پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در لندن، اعلام کرد: ایالات متحده قصد دارد به روند دستگیری شهروندان خود در خارج از کشور پایان دهد، که برای اهداف سیاسی انجام می شود.

انگلیس: اطلاعات آزادی غریرب الوقوع نازنین زاغری درست نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
انگلیس: اطلاعات آزادی غریرب الوقوع نازنین زاغری درست نیست

وی با اشاره به دستگیری شهروندان آمریکایی در ایران، افزود: در مورد شهروندان ما که در ایران بازداشت شده اند، ما در هر فرصتی این موضوع را مطرح می کنیم.

رئیس دیپلماسی آمریکا گفت: برای من هیچ اولویتی بالاتر از بازگشت خودسرانه دستگیرشدگان آمریکایی، گروگان های آمریکایی ساکن ایالات متحده نیست و این برای همه کشورها صدق می کند.

بلینکن همچنین گزارش ها درباره توافق در مورد تبادل زندانیان بین ایالات متحده و ایران را تکذیب کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: در کل، در مورد این موضوع ما باید با بازداشت خودسرانه شهروندان برای اهداف سیاسی مخالفت کنیم و من امیدوارم که با گذشت زمان و تلاش، کشورها بتوانند هنجاری را تعیین کنند که چنین عملی به سادگی، غیرقابل قبول است و من فکر می کنم که در هفته ها و ماه های آینده مذاکره خواهیم کرد. کشورهایی که این نوع اقدامات را انجام می دهند باید بدانند که این اتفاق نمی تواند بدون مجازات رخ دهد و این واقعاً غیرقابل قبول است.

پیش از این، کانال تلویزیونی المیادین با استناد به منابع ایرانی گزارش داده بود،، که مقامات آمریکایی می توانند ۷ میلیارد دلار از دارایی های ایران را خارج کنند.

به گفته المیادین، ​​واشنگتن و تهران همچنین قصد تبادل بازداشت شدگان و آزادی چهار نفر از هر طرف را دارند.

رویترز به نقل از تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که یک مقام دولت ایران برنامه مبادله بازداشت شدگان با ایالات متحده را تأیید کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала