قرقیزستان و تاجیکستان، نیروهای اضافی را از مرزهای دولتی خارج کردند

© Photo / Press Service of the Government of the Batken Provinceقرقیزستان و تاجیکستان، نیروهای اضافی را از مرزهای دولتی خارج کردند
قرقیزستان و تاجیکستان، نیروهای اضافی را از مرزهای دولتی خارج کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
اشتراک
درگیری بین ساکنان محلی مناطق مرزی قرقیزستان و تاجیکستان در 29 آوریل به یک درگیری مسلحانه بین ارتش دو کشور تبدیل شد.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز مطبوعاتی سرویس مرزی قرقیزستان گفت: "طرفین خروج نیروها و تجهیزات اضافی را از خط مرزی ایالتی در اعماق سرزمین های خود به پایان رساندند." بر این اساس وضعیت در مرز پایدار است و طی شب گذشته هیچ حادثه و تیراندازی ثبت نشده است.

الیزا سلتونبکووا، معاون وزیر بهداشت قرقیزستان، روز دوشنبه در جلسه توجیهی گفت که تعداد شهروندان قرقیزستان که در درگیری در مرز با تاجیکستان مصدوم شدند به 183 نفر رسیده است که 99 نفر از آنها در بیمارستان های کشور تحت مداوا هستند. پیش از این، وزارت بهداشت گزارش داده بود که 34 شهروند قرقیزستان در درگیری کشته شده اند، از جمله یک دختر 13 ساله.

درگیری بین ساکنان محلی مناطق مرزی قرقیزستان و تاجیکستان در 29 آوریل به یک درگیری مسلحانه بین ارتش دو کشور تبدیل شد. درگیری بین مرزبانان قرقیزستان و تاجیکستان بیش از شش ساعت طول کشید. حدود 50 نفر از هر دو طرف کشته شدند ، بیش از 200 نفر زخمی شدند. در شامگاه 29 آوریل، طرفین درباره آتش بس و عقب نشینی نیروها از مرز توافق کردند، اما روز بعد تبادل آتش مجدداً از سر گرفته شد. آتش بس دیگر در اواخر بعد از ظهر 30 آوریل حاصل شد. همه پرسنل نظامی تاجیکستان در تاریخ 1 ماه مه خاک قرقیزستان را ترک کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала