تلاش های بایدن برای تهدید پوتین فاجعه بار می باشد

© REUTERS / KEVIN LAMARQUEتلاش های بایدن برای تهدید پوتین فاجعه بار می باشد
تلاش های بایدن برای تهدید پوتین فاجعه بار می باشد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
اشتراک
پرتال ناسیونال اینترست می نویسد، اظهارات غیر دوستانه جو بایدن در مورد روسیه، مسکو و پکن را به یک اتحاد اجباری سوق می دهد، تقابلی که برای واشنگتن به یک فاجعه تبدیل می شود.

به گزارش اسپوتنیک، پرتال ناسیونال اینترست تهدیدهای بایدن علیه پوتین را خطرناک بر می شمارد. پیش از این  رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی در کنگره گفته بود که ایالات متحده به دنبال تشدید شرایط با روسیه نیست، اما در صورت بروز درگیری، مسکو را تهدید به "عواقب" آن می کند. در عین حال، وی خاطرنشان کرد که دو کشور می توانند در زمینه های منافع مشترک همکاری کنند.

لاوروف گفت که چه زمانی ملاقات پوتین با بایدن امکان پذیر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
لاوروف گفت که چه زمانی ملاقات پوتین با بایدن امکان پذیر است

نویسنده این مقاله  تأکید می کند که بایدن با چنین کلماتی "آخرین هشدار" را به پوتین اتمام دهد، در صورت تشدید تناقض ها و تهدید ها، ایالات متحده آمریکا مجبور است "با روسیه و چین" "در دو جبهه بجنگد".

این روزنامه نگار می نویسد: "در حالی كه دولت بایدن برای سیاست مقابله با ارزش با مسكو و پكن آماده مقابله می شود، واشنگتن نباید خطرات ژئوپلیتیك را در قلب مثلث استراتژیك آمریكا و چین و روسیه فراموش كند."

پیش از این ، جو بایدن رئیس جمهور آمریكا به پوتین پیشنهاد كرده بود كه جلسه شخصی در یك كشور سوم برای بحث در مورد مسائل روابط دوجانبه برگزار كند. بعداً ، وزیر خارجه آنتونی بلینکن توضیح داد که این موضوع مربوط به هفته های آینده است.

به گفته سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه ، مسکو این ایده را مثبت درک کرده و در حال مطالعه آن است. دبیر مطبوعاتی رهبر روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که هنوز در مورد تاریخ ها توافق نشده است ، اما ما در مورد ماه های تابستان صحبت می کنیم. وی با بیان اینکه ایده اجلاس نیاز به یک تحلیل عمیق دارد ، تأکید کرد: هر بار اظهارات واشنگتن در مورد این نشست در کنار کلمات مربوط به تحریم ها است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала