ضرر و زیانی که کرونا بر سر کسب و کار رستوران ها در ایران آورد

© Sputnikضرر و زیانی که کرونا بر سر کسب و کار رستوران ها در ایران آورد
ضرر و زیانی که کرونا بر سر کسب و کار رستوران ها در ایران آورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
اشتراک
رئیس اتحادیه رستوران دارها و سلف سرویس تهران بیان داشت که در سال ۹۹ رستوران ها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به خاطر همه گیری کرونا ضرر کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، علی اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه رستوران دارها و سلف سرویس تهران گفت:  حدود ۵۰ درصد از رستوران‌داران مالک سرقفلی واحد خود، ۳۰ درصد مالک واحد و ۲۰ درصد مستاجر هستند. یعنی یک پنجم رستوران‌ها اجاره‌ای هستند و نمی‌توانند اجاره خود را پرداخت کنند و ورشکست شده‌اند. مالکان نیز در زیان می‌دهند و با مشکل برخورده‌اند. به طور کلی حدودا ۳۰ درصد ورشستگی بین‌ رستوران‌ها به وجود آمده است. اگر همچنان رستوان‌ها تعطیل شوند، ظرفیت ادامه کار نخواهند داشت. حقوق کارگر هم که ۳۹ درصد اضافه شده و مواد اولیه هم افزایش قیمت داشته، با چنین شرایط کار برای این صنف سخت شده است. میزان تعدیل نیرو از ابتدای کرونا در رستوران‌ها ۳۰ درصد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: رستوران‌ها فقط باید به صورت بیرون‌بر کار کنند، بسیاری از رستوران‌ها امکان کار به صورت بیرون‌بر ندارند و فقط در سالن می‌توانند پذیرش داشته باشند. بنابراین نمی‌توانند در این شرایط کار کنند، به طور کلی رستوران‌ها در حال زیان هستند. از ارگان‌های مختلف مانند دارایی، تامین اجتماعی و شهرداری می‌خواهیم که به اصناف یاری دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала