خطیب زاده خبر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا را تایید نکرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خطیب زاده خبر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا را تایید نکرد
خطیب زاده خبر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا را تایید نکرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
اشتراک
سعید خطیب زاده گزارش‌هایی که به نقل از منابع آگاه در مورد تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا مطرح شده است را تأیید نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گزارش‌هایی که به نقل از منابع آگاه در مورد تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا مطرح شده است را تأیید نکرد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران به نقل از وی در توییتر نوشت: "مساله زندانی‌ها همواره در دستورکار ایران بوده است؛ جدا از گفت‌وگوها و مسائلی که در برجام دنبال می‌شود همیشه طرح‌ها و ایده‌هایی مطرح بوده است و این گزارش‌ها از منابع آگاه تایید نمی‌شود."

پیشتر شبکه تلویزیونی المیادین لبنان با استناد به منابع ایرانی ادعا کرد که ایالات متحده و ایران قصد تبادل شهروندان بازداشت شده را دارند. این شبکه روز یکشنبه با استناد به منابع ایرانی اعلام کرد: "واشنگتن چهار ایرانی بازداشت شده را آزاد خواهد کرد و در ازای آن نیز ایران چهار آمریکایی متهم به جاسوسی برای اطلاعات آمریکا را آزاد خواهد کرد."

خطیب زاده در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: گفت‌وگوی حقوقی بین ایران و انگلیس در جریان نیست. ما همواره آماده گفت‌وگو در هر سطحی با همسایگان خود از جمله عربستان هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد تحولات افغانستان گفت: آنچه که در افغانستان روی داده است ما را نگران نکرده است.

وی در مورد پیگیری پرونده دو شهروند ایرانی که در ترکیه مورد آزار قرار گرفته‌اند؟، گفت: این موضوع از سوی ایران و ترکیه در حال پیگیری است تا ابعاد داستان مشخص شود.

خطیب زاده اظهار کرد: در روند مذاکرات وین پیشرفت‌های خوب و قابل توجهی صورت گرفته است، البته در حوزه‌هایی نیز روند حرکت کند بوده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала