سال ۹۹ کالاهای ایرانی به ۱۴۳ کشور جهان صادر شده است

© AFP 2023 / STRسال ۹۹ کالاهای ایرانی به ۱۴۳ کشور جهان صادر شده است
سال ۹۹ کالاهای ایرانی به ۱۴۳ کشور جهان صادر شده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2021
اشتراک
با وجود تحریم ها و محدودیت های ناشی از کرونا، در سال ۹۹ ایران به بیش از ۱۴۳ کشور جهان صادرات و از ۱۲۳ کشور واردات داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ایران در سال ۹۹ به ۱۴۳ کشور جهان صادرات انواع کالاها را داشته که بیش از ۳۴ میلیارد و ۹۹۸ میلیون دلار ارزش صادرات بوده است . در عین حال در این سال از ۱۲۳ کشور جهان واردات کالا با ارزش ۳۸ میلیارد و ۸۹۲ میلیون دلار داشته است .

چین بابیش از ۹میلیارد و ۷۷میلیون و ۱۲۳هزار و ۲۳۴ دلار، عراق با هفت میلیارد و ۴۴۸ میلیون و ۴۳۱ هزارو ۶۷۳ دلار و امارات با چهار میلیارد و ۶۶۱میلیون و ۶۲۱هزار و ۶۸۲ دلار مقاصد صادرات ایران بودند. وپس از این سه کشور ، ترکیه با دو میلیارد و ۵۳۶میلیون و ۶۱۶ هزارو ۶۸۸ دلار و افغانستان با دو میلیارد و ۳۰۸میلیون و۴۰۱هزار و ۲۵۹دلار اصلی ترین مقاصد کالاهای ایرانی در سال ۹۹بودند .همچنین کمترین صادرات کشورمان در اطلس جهانی تجارت به کشور لوکزامبورگ با ۴۴۸ دلار بوده است.

لطیفی سخنگوی گمرک در ارتباط با کشورهای طرف معامله برای تامین کالاها و واردات به ایران اطلاع داد:در سال ۹۹ مبدا اصلی واردات کشورمان شامل کشور چین با ۹ میلیارد و ۸۴۳ میلیون و پنج هزارو ۹۵۱ دلار و پس از آن امارات متحده عربی با ۹ میلیارد و ۷۵۷ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۹۱ دلار و ترکیه با چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ۹۱هزار و ۸۲ دلار هستند .

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала