اولین واکنش رهبر ایران به انتشار فایل مصاحبه ظریف

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر اولین واکنش رهبر ایران به انتشار فایل مصاحبه ظریف
اولین واکنش رهبر ایران به انتشار فایل مصاحبه ظریف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2021
اشتراک
آیت الله سیدعلی خامنه ای تاکید داشت: نیروی قدس سپاه پاسداران، مهمترین عامل برای جلوگیری از دیپلماسی منفعلانه در غرب آسیا می باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه در سخنرانی رادیو و تلویزیونی، بیان کرد: مهم ترین و موفق‌ ترین کار برای خنثی‌ کردن تحریم‌ ها، تلاش واقعی برای تقویت تولید ملی است، اگر با برنامه‌ ریزی و پیگیری آن را دنبال کردیم، مطمئن باشیم که تحریم‌ ها اول بی‌ اثر و بعد برداشته می‌ شوند.

ملاقات بایدن با رئیس موساد با محوریت موضوع ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2021
ملاقات بایدن با رئیس موساد با محوریت موضوع ایران

آیت الله خامنه ای همچنین در رابطه با انتخابات پیش رو ریاست جمهوری در ایران اظهار داشت: انتخابات به معنای واقعی کلمه یک فرصت مهم است و نباید مردم را دلسرد کرد. انتخابات را با حرف‌ های بیهوده و وعده‌ های فریبنده نباید خراب کرد. کسانی که می‌ خواهند در این کارزار شرکت کنند واقعاً فکر کنند و برنامه به مردم ارائه دهند.

وی تاکید کرد: حضور مردم که مظهر مهم آن انتخابات‌ است، برای حفظ اقتدار و امنیت خودشان و آینده کشور دارند تلاش می‌ کنند. عده‌ ای مردم را دلسرد می‌ کنند، خدشه کردن در کار مسئولان و شورای نگهبان غلط است. بنده چون مسئله را دنبال کردم و در مواردی شکایاتی انجام شده بود، بررسی کردیم، اما در هیچ انتخاباتی تخلف جدی که منجر به تغییر نتیجه شود را نداشته‌ ایم. البته برخی انتخابات را زمانی سالم می‌دانند که نتیجه مطلوب آنان را داشت، اگر چنین نباشد دیگر تمام کسانی که در آن مسئول بودند را متهم می‌ کنند.

رهبر ایران خاطر نشان کرد: گاهی هم مثل سال ۸۸ اغتشاش ایجاد می‌ کنند که آن اتهامات بی‌ انصافی و این اغتشاشات جرم است. برخی کسانی که در این میدان انتخابات وارد شده‌ اند بدون آنکه محاسبه درستی کرده باشند وعده‌ هایی می‌ دهند که نباید اینگونه باشد. باید برنامه داشته باشند تا در نظر کارشناسان حرف‌ هایشان نادرست نباشد. یا گاهی برخی حرف‌ هایی می‌زنند که مشخص است قانون اساسی کشور را قبول ندارند. اگر کسی می‌ خواهد کاندیدای ریاست‌ جمهوری شود باید اسلام و قانون اساسی و اصول آن را قبول داشته باشند، جز این اگر باشد که فرد، شایسته ریاست‌ جمهوری نیست.

آیت الله خامنه ای در ادامه، گفت: اخیرأ حرف‌ هایی هم از برخی مسئولان شنیده شد که تأسف‌ آور بود؛ اینکه تکرار حرف‌ های خصمانه دشمنان و آمریکا انجام شود. دشمنان مدتهاست از نفوذ نیروی قدس در منطقه ناراحت هستند، اینکه بخشی بیاید و بخش دیگری را نفی کند اصلأ معنایی ندارد و نباید از مسئولان جمهوری اسلامی چنین رفتاری سر بزند.

وی تصریح داشت: نیروی قدس مهمترین عامل برای جلوگیری از دیپلماسی منفعلانه در غرب آسیاست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала