پرتاب دیگر موشک مینوتمن3 آمریکا

© AP Photo / Senior Airman Ian Dudley/Vandenberg Air Force Base موشک بالستیک
 موشک بالستیک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2021
اشتراک
پنتاگون قصد دارد اوایل ماه مه یک بار دیگر موشک قاره پیمای بالستیکی Minuteman III را پرتاب کند.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به اعلامیه بین المللی بسته شدن منطقه برای پروازهای هواپیمایی کشوری بر فراز اقیانوس آرام (NOTAM) پنتاگون قصد دارد اوایل ماه مه یک بار دیگر موشک قاره پیمای بالستیکی Minuteman III را پرتاب کند.

این پرتاب برای روزهای از 5 تا 6 ماه مه در نظر گرفته شده است. این موشک از پایگاه هوایی «واندنبرگ» در کالیفرنیا پرتاب خواهد شد. طول پرواز این موشک 7,77 هزار کیلومتر اعلام شده است.

اسرائیل و آمریکا با ساخت موشک های دقت بالا توسط ایران مقابله خواهند کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اسرائیل و آمریکا با ساخت موشک های دقت بالا توسط ایران مقابله خواهند کرد

گفتنی است در ماه فوریه، نیروی هوایی ایالات متحده، پرتاب آزمایشی موشک قاره پیما بالستیک مینوتمان را از واندنبرگ در جنوب کالیفرنیا انجام داد. اما این پرواز با موفقیت رو به رو نشد.

موشک 20 متری و 38 تنی مینوتمن3  که از سوخت جامد استفاده می‌کند، بردی بیش از ده‌هزار کیلومتر دارد و می‌تواند به سرعت 24هزار کیلومتر در ساعت یا 23 ماخ (23 برابر سرعت صوت در هوا) برسد.

 موشک بالستیک قاره پیما سه مرحله ای مینوتنن، در اصل برای مقابله هسته ای در طول «جنگ سرد» با اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده بود. در حال حاضر، Minuteman III تنها موشک زمینی بالستیک بین قاره ای است که در ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته شده است. براساس داده های اخیر، تنها ایالات متحده 450 موشک مونتمن موشک III دارد که حداقل تا سال 2020 به کار خود ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала