افزایش تولید گاز در عراق

© Sputnik / Evgeny Biyatovافزایش تولید گاز در عراق
افزایش تولید گاز در عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2021
اشتراک
وزیر نفت عراق روز جمعه اعلام کرد که به دنبال سرمایه‌گذاری برای تولید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی بیشتر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، احسان عبدالجبار گفت: احتمالا تولید گاز در  عراق در سال ۲۰۲۵ به چهار میلیارد فوت مکعب افزایش می یابد.

براساس بیانیه وزارت نفت عراق، تولید کنونی گاز عراق ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون فوت مکعب برآورد می‌شود.

بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اتخاذ تدابیر اطلاعاتی و امنیتی در عراق برای ممانعت از حملات به فرودگاه‌ها و دفاتر دیپلماتیک

عبدالجبار گفت: پیش‌بینی ما این است که تولید گاز طبیعی عراق تا اوایل سال ۲۰۲۵ به چهار میلیارد فوت مکعب برسد.

وی اضافه کرد: وزارت نفت عراق سه طرح سرمایه‌گذاری برای تولید گاز در استان‌های "بصره"، "میسان" و "ذی قار" (جنوب) دارد.

وزیر نفت عراق گفت که این کشور به دنبال سرمایه گذاری برای تولید گاز در میدان "المنصوریه" در استان دیاله در جنوب شرق عراق نیز هست.

براساس آخرین گزارش وزارت نفت عراق که دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شد، تولید ماهانه گاز این کشور ۷۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون فوت مکعب اعلام شد.

عراق ذخیره گازی حدود یکصد و ۳۲ میلیون فوت مکعب را دارد، اما به دلیل ناتوانی در استفاده از این ذخایر، مجبور است به خاطر استخراج نفت همراه با گاز، ۷۰۰ میلیارد فوت مکعب از آن را بسوزاند.

عراق به تسریع طرحهای توسعه برای سرمایه گذاری در فرآوری گازهایی که به همراه نفت استخراج می شوند و پرداختن به مسئله آلایندگی، نیاز دارد.

این کشور علاوه بر ضرورت کاهش مشعل سوزی و آلایندگی در بزرگترین میدان نفتی خود، به تولید گاز برای کاهش وابستگی به واردات که عمده آن از ایران است، نیاز دارد.

طبق گزارش سال ۲۰۱۹ آژانس بین المللی انرژی، پتانسیل قابل توجهی برای گاز طبیعی در عراق وجود دارد زیرا تولید گاز به عنوان محصول فرعی استخراج نفت در یک دهه گذشته افزایش پیدا کرده است.

عراق درحال حاضر گاز مورد نیاز خود را از طریق دو خط لوله گازی و به میزان ۵ میلیون متر مکعب روزانه برای تولید برق، از ایران وارد می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала