ادامه یافتن واکنش‌های ظریف به فایل صوتی منتشر شده

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه یافتن واکنش‌های ظریف به فایل صوتی منتشر شده
ادامه یافتن واکنش‌های ظریف به فایل صوتی منتشر شده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در ادامه واکنش‌ها به پیام صوتی منتشر شده، روز شنبه ویدیویی کوتاه از سخنرانی خود در بهمن ۹۸ منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز شنبه با انتشار ویدیویی کوتاه از سخنرانی خود در آیین گشایش "انجمن علمی دیپلماسی ایران"، در بهمن ۹۸، نوشت: وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن.

وزیر امور خارجه ایران در این ویدئو بیان می‌کند: واقعیت این است که میزان قدرت شما فقط با ملاک‌های مادی شناخته نمی‌شود.  ملاک‌های معنوی قدرت مانند تکیه بر مردم و ایستادگی از ابزار قدرت هستند.

ظریف می‌افزاید: اینکه شما فردی مانند برادر عزیزم شهید سپهبد سلیمانی دارید که بعد از شهادتش قدرتش بیش از قبل شهادتش باشد - با اینکه وقتی هم بود بسیار موثر بود، بی نظیر بود- اما بعد از شهادتش بی‌نظیرتر شد؛ این برای این است که فقط ابزار مادی قدرت نیست که قدرت می‌آفریند.

وی تصریح می‌کند: اگر می‌پذیریم که ملاک‌های معنوی مانند شهادت قدرت می‌آفریند، چرا قبول نداریم دیپلماسی قدرت می آفریند؟ استقامت هم قدرت می آفریند؟ باور هم قدرت می آفریند؟

پیش از این وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای در باره فایل صوتی منتشر شده ظریف در رسانه‌ها اعلام نمود که روسیه بدنبال گسترش همکاری با ایران است و عمل را مبنای روابط با شرکا می داند نه حرف.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала