ماجرای صف طولانی اتباع چینی برای واکسیناسیون +ویدئو، عکس

© Photo / IRNAورود محموله بزرگ واکسن چینی کرونا به ایران
ورود محموله بزرگ  واکسن چینی کرونا به ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2021
اشتراک
راز حضور تعداد زیادی از اتباع چینی برای زدن واکسن کرونا در بیمارستان نیکان فاش شد.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی ویدئویی در صفحات مجازی با عنوان، صف طولانی چینی‌ها برای واکسیناسیون انتشار یافته که مورد توجه کاربران زیادی در فضای مجازی قرار گرفته است. این ویدئو صفی طولانی از اتباع چینی در بیمارستان نیکان تهران را نشان می دهد. شایع شده بود که دولت ایران از زدن واکسن به ایرانی‌ها اجتناب کرده و در عوض به اتباع چینی واکسن می‌زند.

خبرگزاری صدا و سیما در این‌باره نوشته که با بررسی‌های انجام‌ شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شده است که واکسیناسیون اتباع چینی در بیمارستان نیکان هیچ ارتباطی با برنامه سند ملی واکسیناسیون کشور و طرح واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار ندارد. یکی از مسئولان بیمارستان نیکان در این زمینه گفته است که از ابتدای شیوع بیماری کرونا، بیمارستان نیکان مرجع خدمات درمانی بیماران کرونایی اتباع خارجی مقیم ایران بوده است. برنامه واکسیناسیون اتباع خارجی نیز با هماهنگی و نظارت کامل وزارت بهداشت و از محل واکسن‌های ارسالی از هر کشور صورت می‌پذیرد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آخرین اخبار ایران و جهان (@khabar_foriy_)

علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت در مصاحبه‌ای که با شبکه خبر انجام داده در این‌باره گفته است که ایران بحث واکسیناسیون اتباع خارجی را در دستور کار خود نداشته‌ و جز نظام شبکه آنها نیز نیست اما سفارتخانه‌های موجود در ایران برای واکسیناسیون کارکنان خود به دستور سازمان بهداشت جهانی زیر نظر یک پزشک این کار را انجام می دهند. آنها برای این کار به طور خصوصی با مراکز درمانی برای تزریق واکسن هماهنگ کرده تا کارکنان‌شان بتوانند زیر نظر پزشک، واکسیناسیون خود را انجام دهند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آخرین خبر (@akharinkhabar)

تعدادی از کاربران نگرانی خود را از عدم تزریق واکسن کرونا ابراز کرده‌اند. تعدادی دیگراز کاربران، مشکلات نبودن واکسن را به گردن دولت و مقامات ایرانی انداخته‌اند. جمعی دیگر از کاربران با بدگویی از چینی‌ها، نگران تصرف اموال و خانه‌هایشان در آینده نه چندان دور هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала