قربانیان حملات مرموز "انرژی هدایت شده" در آمریکا بیشتر بوده است

© AP Photo / John Minchilloقربانیان حملات مرموز "انرژی هدایت شده" در آمریکا بیشتر بوده است
قربانیان حملات مرموز انرژی هدایت شده در آمریکا بیشتر بوده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2021
اشتراک
ایالات متحده آمریکا در حال مطالعه نه دو حمله بلکه حملات بیشتری است که به احتمال زیاد با استفاده از "انرژی هدایت شده" یعنی بدون به کار بردن پرتابه صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه پولیتیکو با استناد به منابع آگاه اعلام کرده است.

ساخت جنگ افزارانرژی هدایت شده در امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2018
ساخت جنگ افزار"انرژی هدایت شده" در امریکا

این نشریه می نویسد  در سال 2020  قربانیان، کارمندان دولت در شهر میامی ایالت فلوریدا بودند. در آنجا، چند نفر به طور هم زمان از ابتلا علائمی مانند حالت تهوع و سرگیجه ناگهانی،  شبیه به اصطلاح "سندرم هاوانا"- بیماری رایج در  بین دیپلمات های آمریکایی در کوبا خبر دادند. از جمله پیامدهای حملات صوتی مرموز، چنین حملاتی محسوب می شوند. اعلام نشده که بطور مشخص چه کسانی آسیب دیده اند.

29 آوریل  گزارش شد که ایالات متحده در حال تحقیق در مورد حداقل دو مورد حمله از جمله در نزدیکی کاخ سفید است. پیش از آن اطلاع حاصل شده بود  که پنتاگون احتمال می دهد که شاید روسیه در چنین حملاتی دست داشته باشد اما نمی تواند این سوء ظن خود را ثابت کند چون علائم مشابه در بسیاری از بیماری ها و حتی هنگام مسمومیت غذایی  نیز مشاهده می شود.

کانادایی ها نیز از حملات مشابه شکایت دارند. در همین حال دیپلمات ها مقامات را به سکوت در مورد حوادث مربوط به ابتلا به "صدمات مغزی" متهم می کنند.

علائمی مانند کاهش شنوایی ، حالت تهوع ، سردرد و عدم تعادل از اواخر سال 2016 توسط مقامات دیپلماتیک آمریکا و نزدیکان آنها در کوبا گزارش شده است. پس از آن ، واشنگتن 15 دیپلمات کوبایی را به دلیل ناتوانی این کشور جزیره ای در انجام اقدامات کافی برای محافظت از پرسنل آمریکایی  اخراج کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس سپس یک فتیل صوتی حمله به دست آورد و صداهای نگران کننده  از جمله "صدای بلند جیرجیرک ها همراه با خراش ناخن انگشتان روی تخته" را شرح داد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала