آمریکا: مشخص نیست که مذاکرات وین به توافق جدید منجر شود

© AP Photo / Carolyn Kasterآمریکا: مشخص نیست که مذاکرات وین به توافق جدید منجر شود
آمریکا: مشخص نیست که مذاکرات وین به توافق جدید منجر شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2021
اشتراک
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن به ارزیابی مذاکرات وین پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل فارین پالیسی، مشاور امنیت ملی آمریکا، جیک سالیوان خاطرنشان کرد که با وجود عزم جدی همه طرف‌ها از جمله ایران در مذاکرات وین، هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این مذاکرات به یک توافق ختم خواهد شد.

وی روز جمعه در یک نشست خبری اعلام کرد که مذاکرات وین هنوز در وضعیتی نامشخص قرار دارد و نمی‌توان با اطمینان از حصول توافق در این مذاکرات طی هفته‌های آتی سخن گفت.

سالیوان درباره واپسین نتایج مربوط به مذاکرات وین به خبرنگاران گفت: " ایرانی‌ها سیگنال‌هایی از تمایلشان به ادامه مذاکرات فرستاده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این مذاکرات به یک توافق ختم خواهد شد یا خیر.

وی افزود: " من بر این باورم که تهران به طور جدی وارد گفتگو شده است، اما فکر می‌کنم مذاکرات غیرمستقیم کارآیی کمتری در مقایسه با مذاکرات مستقیم داشته باشد.

ایران بارها تأکید کرده است که از آنجا که آمریکا در سال 2018 رسماً از برجام خارج شده و دیگر جزو اعضای این توافق نیست، هیچ نماینده‌ای از آمریکا نباید حق حضور در نشست‌های کمیسیون مشترک برجام را داشته باشد و نمایندگان آمریکا تنها می‌توانند به‌صورت غیرمستقیم و از طریق متحدان اروپایی این کشور مواضع خود را مطرح کنند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала