گفتگوی نمایندگان روسیه و آمریکا در وین در مورد احیای برجام

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی نمایندگان روسیه و آمریکا در وین در مورد احیای برجام
گفتگوی نمایندگان روسیه و آمریکا در وین در مورد احیای برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
اشتراک
روسای هیئت های نمایندگی فدراسیون روسیه و ایالات متحده در مذاکرات روز پنجشنبه در وین گفتگوی مفصل و بسیار مفیدی در مورد احیای توافق هسته ای برجام با ایران داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف ، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین و رئیس هیئت نمایندگی روسیه در مذاکرات این مطلب را اعلام کرد.

Белый дом в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
آیا آمریکا در فکر عقب نشستن‌ از برخی تحریم‌ها علیه ایران است؟

دور جدید مذاکرات در مورد توافق هسته ای برجام با ایران در وین روز سه شنبه با جلسه رسمی کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران که در سطح مدیران سیاسی برگزار شد، آغاز گردید.

آقای اولیانوف در توییتر خود نوشت: "ما بار دیگر با رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در ایران  به همراه تیم هایمان ملاقات کردیم. ما در مورد موضوعات اصلی مورد بررسی در مذاکرات وین در خصوص احیای کامل برجام ، گفتگوی مفصل و بسیار مفیدی داشتیم."

امروز مقام‌های کنونی و پیشین دولت آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که واشنگتن برای ترغیب ایران به بازگشت به تعهدات برجامی، قصد دارد از برخی تحریم‌های سخت دوران ترامپ عقب بنشیند.

این منابع به آسوشیتدپرس گفتند همزمان با تداوم گفت‌وگوهای غیرمستقیم در وین درباره امکان احیای توافق هسته‌ای، مقام‌های آمریکایی بیش از گذشته به توسعه آنچه ممکن است به ایران پیشنهاد دهند، تمایل پیدا کرده اند».

بر اساس این گزارش، مقام‌های دولت بایدن هنوز درباره اینکه چه تحریم‌هایی به عقب برگردانده خواهد شد، اظهار نظر نکرده‌اند اما می‌گویند که برای برداشتن تمام تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای آماده هستند.

این در حالی است که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر تاکید کرده بود: «اگر آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد، باید کلیه تحریم‌ها را بردارد و فهرست تمامی تحریم‌ها را ارائه دهد. طبق برجام وظیفه آمریکاست که کلیه تحریم‌ها را اولاً اعلام کند و ثانیاً بردارد و این سیاست غیرقابل تغییر ماست ».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала