محموله جدید واکسن روسی امروز به تهران ارسال شد + ویدئو

© Sputnik / Magda Gibelli /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن روسی اسپوتنیک وی
واکسن روسی اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
اشتراک
دکترکاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در اینستاگرام اعلام کرد محموله هفتم واکسن روسی "اسپوتنیک وی" امروز به تهران ارسال شد.

به گزارش اسپوتنیک، دکترکاظم جلالی نوشت: امروز هفتمین محموله واکسن نیز به میزان ۱۰۰ هزار دوز که روز چهارشنبه تحویل نماینده سفارت شده بود، با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان راهی تهران شد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Казем Джалали (@dr.kazem_jalali)

طبق قرارداد نخست خرید واکسن از روسیه، باید یک میلیون واکسن، شامل دو میلیون دوز تا پایان اردیبهشت به ایران ارسال شود و با ارسال هفتمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، مجموع واکسن‌های ارسالی به کشورمان به بیش از ۷۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

قرارداد دوم خرید #واکسن_اسپوتنیک_وی از روسیه از دهم خردادماه وارد مرحله اجرایی می‌شود و بر اساس قرارداد جدید ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-وی، در فاصله ماه‌های خرداد تا آذر سال جاری به کشورمان ارسال خواهد شد.

باتوجه به اینکه هر فرد باید ۲ دوز واکسن دریافت کند، مجموع واکسن‌های خریداری شده طبق قرارداد دوم، برای ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کفایت می‌کند.

همچنین با نهایی شدن طرح تولید_مشترک_واکسن اسپوتنیک-وی در ایران، دو شرکت ایرانی سلول‌های تولید واکسن را با موفقیت کشت کرده‌اند و بزودی تولید مشترک آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала