بایدن قول داد که با تهدیدهای ناشی از ایران و کره شمالی مقابله کند

© REUTERS / POOLبایدن قول داد که با تهدیدهای ناشی از ایران و کره شمالی مقابله کند
بایدن قول داد که با تهدیدهای ناشی از ایران و کره شمالی مقابله کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
اشتراک
جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا وعده داده است كه با "دیپلماسی و مهار قاطع " با تهدیدهای ناشی از ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره مقابله کند.

به گزارش اسپوتنیک، در متن سخنرانی بایدن که توسط کاخ سفید منتشر شد، آمده است: "در مورد برنامه های هسته ای ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت جهانی است ، ما با متحدان خود همکاری نزدیک خواهیم کرد تا از طریق دیپلماسی و مهار قاطع با تهدیدات ناشی ازایت  دو کشور مقابله کنیم".

Белый дом в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
آیا آمریکا در فکر عقب نشستن‌ از برخی تحریم‌ها علیه ایران است؟

این درحالی است که امروز اعلام شد مقام‌های کنونی و پیشین دولت آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که واشنگتن برای ترغیب ایران به بازگشت به تعهدات برجامی، قصد دارد از برخی تحریم‌های سخت دوران ترامپ عقب بنشیند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های دولت بایدن هنوز درباره اینکه چه تحریم‌هایی به عقب برگردانده خواهد شد، اظهار نظر نکرده‌اند اما می‌گویند که برای برداشتن تمام تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای آماده هستند.

از  سوی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر تاکید کرده بود: «اگر آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد، باید کلیه تحریم‌ها را بردارد و فهرست تمامی تحریم‌ها را ارائه دهد. طبق برجام وظیفه آمریکاست که کلیه تحریم‌ها را اولاً اعلام کند و ثانیاً بردارد و این سیاست غیرقابل تغییر ماست. ».

نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین)‌ و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала