دیدار ظریف با نخست‌وزیر کویت + عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران روز 29 آوریل در کویت با نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدار و گفتگو با مقامات کشورهای منطقه خلیج فارس روز 29 آوریل (پنج‌شنبه) در کویت با شیخ صباح الخالد نخست وزیر دولت کویت دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران و کویت گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به روابط دو کشور در حوزه های مختلف بر ضرورت گسترش و تقویت مناسبات فی‌مابین و به فعلیت رساندن ظرفیت های موجود خصوصا در حوزه های اقتصادی و تجاری، تاکید کرد.

ظریف آخرین تحولات منطقه از نگاه ایران و همچنین گفتگو با کشورهای ١+4 در وین را تبیین و سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کشور های منطقه همزمان با برگزاری گفتگوها در وین را بیانگر توجه ویژه کشورمان به موضوعات و روابط در منطقه و با همسایگان دانست.

 وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت تلاش های جمهوری اسلامی ایران و کویت در ایجاد و تحکیم عنصر گفتگو با هدف حل مشکلات و مسائل موجود و گسترش همکاری های چند جانبه توسط کشورهای منطقه تاکید کرد.

​شیخ صباح الخالد نخست وزیر کویت نیز در این دیدار با استقبال از سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کویت و ضرورت مراودات بین مقامات دو کشور، به ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری های فیمابین اشاره کرد و نگاه کویت به موضوعات منطقه و ابتکار عمل درگفتگوهای منطقه و نقش پیشین کویت و جایگاه کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر کویت از استمرار گفتگوها در وین ابراز خرسندی کرد و ابراز امیدواری نمود که این گفتگوها به نتایج مثبتی نائل شود. همکاری ها در موضوعات مختلف از جمله مبارزه با کرونا، مسائل محیط زیست، مسائل کنسولی و روادید و برخی مشکلات مربوط به لنج های ایرانی در بنادر کویت از دیگر موارد مطروحه در این دیدار بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала